QueenM Skrevet 23. august 2011 #1 Skrevet 23. august 2011 Når begynte dere å gi babyen deres noe annet en melk? Min jente er snart 4 mnd å virker mer en tilfrets nok med bare melken enda.. Så vil ikke gi henne noe annet før hun viser noe tegn til å trenge det. Hvordan er det med dere andre?
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 23. august 2011 #2 Skrevet 23. august 2011 Her fikk sønnen vår smake grøt og noe grønnsakspurre når han var 3 månder, men så var det fordi mme alene ikke holdt, da var vi fort oppe i 10 flasker pr dag.. Og han viste veldig interesse og behov for noe mer.. Men hadde hen ikke trengt det før han var 6 mnd, så hadde vi ventet til da, heller vente til man ser de har behov for det
Bad habits har tre små Skrevet 24. august 2011 #3 Skrevet 24. august 2011 Begynte tidlig (3 mnd) med nr 2 fordi han sov så dårlig - trodde ikke jeg hadde nok melk, men endte opp med dårlige soving etter innføring av grøt (magen fikk enda mer å jobbe med). Med nr 3 holder jeg igjen. Han er fire måneder nå, og jeg ammer bare. Han sover ikke super godt han heller, men jeg forsøker istedet å ha fastere tider ift amming - og håper at en roligere mage vil gi bedre søvn.
lillenims Skrevet 24. august 2011 #4 Skrevet 24. august 2011 Anbefalingen fra helsemndighetene er fullamming (og det betyr KUN morsmelk, ikke vann, velling, smaksprøver etc) til 6 mnd, deretter bør man gradvis innføre fast føde. Om amming eller mme ikke er nok så KAN man innføre fast føde gradvis fra 4 mnd, men det anbefales bare om barnet legger lite på seg eller tydelig viser tegn på at det trengs mer enn bare melk. (Anbefalingen om kun melk til 6 mnd gjelder OGSÅ mme-barn når de er tilfredse med å få bare melk.) Om hun begynner virke interessert i maten dere spiser, går det fint an å gi smaksprøver av den etter 4 mnd, og da gjerne slik at hun selv holder maten. Klarer hun putte den i munnen selv og svelge den, er hun også klar for den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå