Gå til innhold

Er det ikke skummelt og reise uten reiseforsikring da?

Anbefalte innlegg

Nå er jeg kanskje en pysete person også da :)

Skal reise på venninnetur til Riga sammen 3 venninner.Vi hadde "reisemøte" i gårkveld,og hun ene sa at hun orket ikke forny reiseforsikringen for en helgatur bare. Jeg ville ikke si noe da de andre ikke gjorde det.

Huff!!!

Fortsetter under...

Jeg har hatt bruk for reiseforsikringen, jeg. Og jeg er glad jeg hadde, for ellers hadde det blitt en dyr ekstrauke i syden....

Legen til reiseselskapet nektet oss å fly pga ørebetennelse, og det tok en hel uke å få godkjent hjemreisen. Vi fikk dekket medisiner, lege hver dag, mat og opphold på hotellet. Og taxi til og fra der vi måtte reise hele tiden.

Det kan virkelig bli dyrt å ikke orke......

Er jo ikke akkurat så mye som man trenger reiseforsikring i Europa til da...

Ok, har man råd til å "miste" turen rent økonomisk hvis man skulle bli forhindret i å reise og blir en syk på reisen har en jo rett til legehjelp uansett.. Ville nok ikke tenkt så mye på det selv..

Hva gjør du hvis du havner på sykehuset da?? Ja, du kommer på vanlig offentlig sykehus i RIGA!!!! og det er langt under norsk standard for å si det sånn. Ja, du kan betale privat sykehus, men det kan fort bli dyrt. Herregud, det koster 500 kr for reiseforsikring. Har du råd til å reise der å kose deg, synes jeg du bør spandere på deg en reiseforsikring også.

Annonse

Bare gjør det klart for henne at det er hennes problem om det skjer noe dersom hun ikke har reiseforsikring.

Personlig synes jeg det er mindre lurt å ikke ha helårs reiseforsikring. Den gjelder jo også om du reiser en tur på hytta, eller på butikken for den saks skyld.

Mange kunnskapsløse folk her....

Jo, det kan faktisk koste deg særdeles dyrt ikke å ha reiseforsikring, også i Europa. For det første så er det jo en del land i Europa som overhodet ikke har den standarden vi er vant med i helsevesenet. I slike land må man ty til private alternativer, og det dekkes ikke av EØS-avtalen, så da må man betale selv. Siden man er utlending må man gjerne betale enda mer, så det kan bli dyre døgn... De behandler deg heller ikke før du garanterer for pengene.

I tillegg så dekkes f.eks ikke hjemreise, noe som fort kan være nødvendig skulle man være uheldig. Da trenger man også ofte assistanse osv. også. Jeg brakk beinet i England, og måtte ha gips opp til livet. Jada, jeg hadde krav på helsehjelpen i seg selv (og der er sykehusene like gode som her), men dette dekker jo ikke f.eks ambulanse til flyplassen (noe jeg måtte ha, kunne ikke sitte i bil), og jeg var 2 timer unna flyplassen. I tillegg måtte jeg ha to seter på første klasse for å kunne sitte på tvers med beinet rett ut. Det kostet nesten 10 000 kr London-Oslo. I tillegg måtte jeg ha assistanse på flyplassen osv. osv.

I tillegg til utgifter til selve den medisinske hjelpen, kan det også påløpe kostnader til ekstra døgn med overnatting, mat osv., spesiell transport osv. osv.

Utrolig mange kunnskapsløse mennesker...

Det er en nødvendighet å ha reiseforsikring. Faktisk mener jeg at det ikke burde være lov til å forlate landet uten, på samme måte som man må ha bilforsikring på bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...