Gå til innhold

Hvorfor er det så mange som vil ha tilbakemeldinger på vekta til barna sine??

Anbefalte innlegg

Så lenge barna er glade, friske og aktive så burde man være fornøyd mener jeg!

Å fokusere på vekta i så tidlig alder kan umulig være sunt for barnas selvbilde. Selv om man skjuler det for barna, så får de med seg mer enn man aner.

Fortsetter under...

Er uansett svært vanskelig å skulle si om vekta er normal kunn basert på tallene (om ikke tallene er svært avvikende) når man ikke har sett barnet.

Forøvrig er jeg helt enig med deg. Og er det noe gale med vekta så sier nok helsesøster fra og i de verste tilfellene så klarer man fint å se det med det blotte øye.

Hvis et barn er sykelig overvektig så er det vel ikke friskt og aktivt lenger er det vel? Jeg mener ikke at man skal godta det, men det er i overkant mange som lurer på vekta til ungene fortiden. Man skal heller fokusere på sunt kosthold og aktivitet og IKKE vekt.

HI

I min barnehage er det ei jente på 2,5 som er litt stor for alderen og har gode runde kinn for å si det sånn. Hun vil aldri at noen skal løfte henne og sier selv hun er for tung. Jeg får skikkelig vondt av henne og tenker at barn aldri skal kjenne på følelsen av at det er noe galt med kroppen deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...