Gå til innhold

Tulla har forstoppelse, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun blir 3 år om 2 uker og har ikke bæsjet siden fredag. Har feber og klager over vondt i magen nå. Jeg har gitt henne 5 ml duphalac daglig siden lørdag men det kommer ingenting. Var på apoteket og de ga meg Dulcolax stikkpiller men sa jeg måtte snakke med lege før jeg ga dem til henne da de egentlig ikke skal brukes av barn under 10 år. Legekontoret har selvsagt stengt så jeg prøvde legevakten. De som sitter på telefonmottaket kunne ikke svare og skulle få en lege til å ringe men jeg har ennå ikke hørt noe.

Er det noen andre som har vært borti dette og hva gjorde dere?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg hadde nettopp dette problemet med datteren min, og ringte igår legen min, da det var blitt så ille at jenta mi nesten ikke klarte å bøye seg engang fordi hun var så forstoppet. Jeg fikk beskjed om å kjøpe duphalac på apoteket, og som deg gi 5ml to ganger daglig, til avføringen var normal igjen, men jeg kunne også gå opp til 15ml om nødvendig, det er ikke skadelig i det hele tatt sa legen min. Jenta mi er 22mnd.

Jeg fikk også beskjed av legen om å kjøpe et miniklyster på apoteket, for å få løsnet opp det som har blokket åpningen. Vi ga henne dette igår, og et par timer etterpå kom det. Og idag har hun fått tømt seg to ganger, og er et nytt menneske.

Lykke til med datteren din. Det er grusomt når det pågår, alt blir satt på vent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...