Gå til innhold

hjelp?merkbart mindre liv!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 32 uker idag litt frustrert over at det omtrent ikke er bevegelse i magen idag. vanligvis er det full action hele dagen og særlig etter jeg har spist, men idag reagerer hun ikke etter jeg har spis middag engang.. kjenner spark nå og da, men ikke en brøkdel av hva hun bruker.

så lurer på om flere med veldig aktive bruker å ha "rolige" dager?

og bør jeg kontakte noen evt hvem???

hilsen frustrert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her er d også roligere dager spess etter at d er blitt trangere der inne, men ring føden for sikkerhets skyld hvis du er bekymret...bedre en gang for mye!!!

Skrevet

Rundt uke 30 - 31 var det veldig varierende dager ifh bevegelse i magen. Noen dager var det svært få spark,kun noen dult/dytt. Andre dager var han mer aktiv. Tror nok det er helt normalt. Jeg er nå i uke 33 og merker liv hver dag. Det virker som om han begynner å få noen faste bevegelsesmønstre.

Skrevet

Det er helt normalt at det blir mindre liv etterhvert som det blir trangere inni der. Det er også helt normalt at bevegelsene kjennes annerledes ut. Tror hovedregelen er at en skal kjenne minst 5 bevegelser i løpet av en 20 minutters periode i løpet av et døgn. Ellers er det jo bare å ta en telefon til lege/jordmor/sykehus hvis du er veldig bekymret (ikke bra for bebisen hvis du er konstant stresset).

Skrevet

Hei!

Om en bevegelsesmønsteret plutselig endrer seg råder jeg alle dere til å ta kontakt med lege/føden..Ikke for å skremme noen altså, men da jeg var gravid med nr 1 ble han plutselig mye roligere..dro ned på føden og etter 1 time så var han forløst med KS... det viste seg at det var morkakeløsning..jeg hadde ingen andre symptomer enn "sparkene" som ikke var der...

Skrevet

Altså, det bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite:)

Skrevet

gikk å la meg litt å telte bevegelser, før jeg sovnet :P Sov en time el no sånt, våknet og prøvde å spise litt is, å jommen våknet hun ikke til. og idag er hun turbo i magen :P så vi hadde nok bare en dag der vi var litt sliten.. hun er i så aktiv så blir nervøs når hun er rolig siden dette er veldig skjeldent.. har hørt at bevegelsene forandrer seg nå disse ukene som kommer pga liten plass, så får håpe hun driver å tilpasser seg plassen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...