Gå til innhold

egguthenting i dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lykke til puma! :) jeg var der på torsdag, var vårt første forsøk. De tok ut 12 egg ved uttak, men endte opp med kun to som så bra ut etter befruktning.. men da fikk vi velge å sette inn begge to! Så da blir det spennende å se fremover. Føler jo ut som og ser ut som jeg allerede er langt på vei, men det er bare bivirkninger på lutinus.. men vi håper på det beste iallefall og gleder oss til testdag! Lykke til iallefall, de er flinke og hyggelige der!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg satte inn et egg på torsdag. Er vel da på rugedag 4/5 :) Spennende dette her. Ser vi er flere i samme situasjon.

Er litt stresset på å gjøre noe galt, spise feil osv. Men har troen på at det beste er å tenke positivt og leve som før. Jeg jobber fullt, men sitter dog på kontor pluss noe ute. Så ikke veldig stressende.

Testdag er 9.9...noen vet om det er noen vits å teste selv før det?

Lykke til alle sammen :) OG ha en fin rugedag i regnet :)

Skrevet

Hei alle sammen,

fikk akkurat vite at mitt første egguthenting blir på onsdag. Jeg er veldig redd for at det skal gjøre vondt. Hva får dere på vanlig IVF av medisiner før uttak?Hvor vondt synes dere at det gjør? Hos meg skal de hente ut bare ett egg og da får jeg beroligende og naproksen, går sikker fort, men er redd for at det gjør veeeeldig vondt.

Skrevet

Hei ønskepønske82!

Jeg fikk en liten "shot" med beroligende, en pinex forte og ibux tror jeg det var.

Du får også lokalbedøvelse før uttaket. Den merket jeg ikke. Det er løgn å si at det ikke gjør noe vondt, men velsig vondt er det ikke. Litt ubehagelig syntes jeg det var, men absolutt overkommelig.

Og ja..det går veldig fort.

Lykke lykke til :)

Skrevet

Det kommer til å gå helt fint Ønskepønske. Synes Kjerlighetsbarnønskes forklarte det veldig bra. Det er ikke akkurat en fornøyelse, men heller ikke veldig vondt. Og du skal ta ut kun ett egg, så det kommer nok til å gå ganske raskt.

Masse lykke til ihverfall. :)

Skrevet

Kjærlighetsbarnønskes: Jeg satt inn dagen før deg, og har fått testdag 6/9. Klinikkene oppererer med litt ulike testdatoer. Vet ikke hvorfor. Jeg kommer gjerne til å ta en sniktest dagen før, men ikke tidligere enn det.

Ha en fin rugedag. :)

Skrevet

Tusen takk for svar, jeg skal prøve å ikke grue meg så veldig. Blir spennende på onsdag, og er spent på dette med bare ett egg. Takk for lykke ønskninger.

Skrevet

Da skal jeg jammen meg ta en sniktest et par dager før :)

Blir allikevel 9 lange dager å vente :)

Skrevet

Hei jenter, og takk for alt dere deler. Så mange vi er som tumler rundt i denne prossessen i august! Måtte de bli mange småfolk av sånt! Jeg har testdag 15.08, om innsett går bra på torsdag. Følger gjerne dere andre også, men merker jeg prøver å ikke gå inn i symptomjakt, redsel og frustrasjon. Leser om par som har lyktes og prøver å holde meg opptatt i hverdagen på vanlig vis. Tar ingen spesielle hensyn, og prøver å holde forventningene nede. :)

Lykke til!

Skrevet

Til dere som har fått satt inn 2 egg, er det her hjemme eller i utlandet? Masse lykke til til dere alle. Jeg begynner med nesespray neste uke.

Skrevet

Ja, i porsgrunn :) hadde bare to igjen etter uttak og befruktning av egga. Fikk da satt inn begge, og har da ingen på frys. Vi ville jo gjerne sette inn to, så vi er kjempehappy! Tenk om vi hadde vært så heldige å få to på en gang ;) lykke til!

Skrevet

Jeg holder til på ivf klinikken Majorstua. De ville ikke sette inn to egg første gangen, men siden jeg har holdt på med dette(9ins) i to år så fikk jeg det som jeg ville:-). Forrige ivf var egentlig ikke så ille. jeg hadde få egg, og synes faktisk det var værre å få satt tilbake egget. Men jeg fikk smertestillende rett i vena da... Hehe. Ble ganske så rolig og avslappa... Fortsatt lykke til alle sammen:-). er det foresten noen som kommer til å snikteste litt før eller?

Skrevet

Hei Rugere!

Hvordan er formen deres? Jeg holder til på Riksen. Fikk satt inn to egg fordi de ikke var av beste kvalitet, men der det er egg er det håp :-)))

Formen her er bedre enn forrige innlegg. Ikke så hormonell og ikke så oppblåst lenger, men har mensmurringer som kommer og går. Skal begynne på jobb igjen i morgen. Har en ganske fysisk krevende jobb,så lurer litt på hvordan det går. Noen andre som har noen spennende symptomer de vil dele med oss? Er alltid på symptomjakt i dette "gamet" her, hehe.. ;-) Lykke til til dere som har uttak til uka. Jeg syntes egentlig ikke det var ille, ble godt beroliget av både sykepleiere og medikamenter.

Skrevet

Jeg var inne på uttak i går og fikk ut 11 egg. Så nå går jeg og venter på svar. det er jo lenge til klokka er 14:30. Dette er det fjerde søskenforsøket så siste offentlig for oss.

1. forsøket var det ingen befruktning

2. bare 1 egg befruktet og det overlevde men ikke gravid

3. 4 egg ut og 1 befruktet og 1 satt inn, men ikke gravid

så håpe denne gangen er klaff.

Vi har hatt ISCI med sønnen vår også. Da klarte vi det på første forsøk, så det er mulig å klaffe første gangen. Så vi ble litt paffe når det har tatt så lang tid denne gangen.

HVordan går det med dere jenter? Har noen testet?

Skrevet

Hei hei. Da er det min tur til å deppe. En uke før mensen kommer pleier jeg og bli skikkelig sur og forbanna. Det varer bare den dagen, og idag kom det over meg. Ble ikke no blidere da. Så da tenker jeg at nå blir det negativt denne gangen også.:-(. På mandag kjente jeg det stakk skikkelig i magen, så da tenkte jeg "jippi, nå fester egget seg" og i går hadde jeg mye murringer, da ble jeg litt negativ igjen for forrige forsøk hadde jeg murringer hver dag siste uke før mens. På formiddagen i dag positiv, fordi jeg ikke hadde no murringer. Jeg tenkte at det er bra det ikke er likt som forrige gang. men nå er det altså likt som om mensen kommer. Ikke har jeg ømme pupper heller, selv om det hadde vært litt for tidlig nå ved en graviditet.

Arghhh. Jeg som skulle være så positiv hele rugeperioden. Jeg fant en symptomtråd for rugere da jeg googlet, tror jeg får lese den, igjen. Blir litt mere positiv da. For der er det mange som ble positivt overasket over en positiv test, helt uten syptomer.

Ja dette ble ett veldig langt syteinnlegg, men det er godt å få det ut. Mannen er ikke intr i å høre på meg...hehe

Skal teste på egentlig teste på tirsdag, men fant en test i skuffen på badet. Så her blir det testing før ja.;-)

Skrevet

Hvordan gikk det foresten med eggene dine micro?

Skrevet

Hei igjen! Moro å høre hvordan det går med dere. Og godt å høre at det ikke bare jeg som blir SPRØ av dette. Jeg veit ikke helt hva jeg skal "kjenne etter" siden jeg aldri har vært gravid før. Dessuten så står mye av de "symtomene" jeg har som bivirkninger på Lutinus'en. Det kjennes ut som jeg skal få mensen hele tiden (har snart vart i en uke - satt inn på torsdag), litt kvalm hele tiden, ømme bryster, sover dårig, oppblåst, vondt i hodet, og litt ustabilt humør.. men det er vel kanskje ikke så rart i etter så mye hormoner som kroppen er/har vært utsatt for.. Har jo ikke vært med på dette før, så jeg veit ikke om det er andre som har slike bivirkninger på Lutinus'en. Jeg håper jo selvfølgelig hele tiden at det er pga. at jeg er gravid, så jeg blir sprø. Er jo selvfølgelig redd for å bli skuffet.. Skal teste om en ukes tid... DJIIZEZ, det blir en lang uke å vente.... Lykke til resten av dere. Skriv gjerne hvordan det står til med dere :)

ha en flott rugedag!

Skrevet

Si ifra når du har smugtesta da Snupparella :) Jeg kunne ikke dy meg i går, veit det er altfor tidlig, men da fikk jeg iallefall negativ test.. Håper bare at det er postitivt om en uke. Noen som har testet før dere skal som har fått negativt før, for så å få positiv test på testdato?

Skrevet

Det er egentlig greit at du testa neg nå , for da vet du at eggløsningsprøyta er ute av kroppen. Den gir falskt positivt svar på en test.Jeg har fått svakt positivt 9 dager etter den ble satt. Dette har jeg fått testa ut iløpet av mine 9 ins...heheh. Tester på lørdag jeg, for da er vi bedt på fest. Ikke at jeg skal drikke uansett.

Skrevet

Henta ut 19 egg i går, og fikk bekrefta 16 befruktet i dag. Ingen tegn til overstimulering så langt, men skal ta prøver i morgen som avgjør om jeg får sette inn i morgen. Spennende! :)

Skrevet

Hurra, da er jeg også ruger for første gang! Satt inn ett egg, og har nå 4 på frys!

Skrevet

Så bra Puma! Lykke til med rugingen!

Forstår godt dere andre rugere som også er litt frustrerte om dagen. Det er jeg også... Stakkars mannen min, sikkert ikke lett å bo sammen med en frustrert hormonbombe... Er jeg gravid? Eller ikke? Er dette med murringer bra? Eller ikke? Nå er alle andre symptomer borte. Er det bra? Eller ikke? Sånn går jeg og tenker hele dagen. Til å bli sprø av. Det som er sikre graviditetstegn for noen behøver jo ikke å være det for andre. Men sønnen min var jeg tre mnd på vei før jeg fant ut at jeg var gravid, og da merket jeg jo ingenting. Nå går jeg og kjenner etter hele tiden for jeg ønsker jo så veldig å være gravid!! Men nå er det ikke mange dager igjen til testing. Skal ta blodprøve på mandag som blir sendt inn til Riksen. Etter et par dager kan jeg ringe for å høre om jeg er gravid. Eller ikke. Hjelp!!! Jeg har testskrekk, og lever helller i håpet enn å ta en test! Hvordan har dere andre det? Noen som har sniktestet ennå?

Skrevet

Hei :)

Det er som jeg skulle skrevet det selv, så vi er nok alle i samme båt her :)

Er på rugedag 8, og har vel igrunn ingen tydelige symptomer. Litt murring innimellom kanskje. Man kjenner jo fryktelig etter også da - skikkelig symptomjakt. Googler og leter på forum osv osv :)

Jeg skal ta blodprøve om en uke og Aleris ringer da mitt lokale sykehus og får resultatet samme dag. Men tror nok jeg tar en hjemmetest onsdag kanskje. Ser andre her inne skal ta brodprøven to dager før meg så sykehusene man er tilknyttet gjør tydeligvis litt ulikt.

Hadde vi ordnet dette på naturligvis så hadde vi vel mest sannsynlig ikke hatt så mange symptomer nå uansett. Hadde vel tatt litt vin i helgen og ventet på mensen til uka.. Jeg har også " barn" på naturmåten og hadde ikke symptomer før mensen uteble husker jeg.. Men allikevel så leter jeg, kjenner etter osv denne gangen :)

Håper helgen går fort for alle rugere, prøvere osv. GOD HELG

PS: (her blir det alkoholfri vin helt over i en flaske med alkoholholdig vin for å slippe spm på fest :o), hihi )

Klem

Skrevet

Idag har jeg blitt litt mer positiv igjen. Jeg har kjent litt i puppene også har jeg fått eggløsnings lignende smerter, støl i magen, og er oppblåst... Har tenkt til å teste i morra, noen som joiner meg? Hvordan er det med dere som tok ut mandag for 1,5 uke siden da? Snart så dere kan teste nå?

Skrevet

Hei hå. Jeg tok ut tirs 23. Aug, og tok en sniktestet gj

en i dag. Den var negativ, så nå har jeg tenkt til å prøve å vente til torsdagen da jeg igrunnen skal teste. Angrer jo igrunnen på at jeg allerede har testa nå da, men kan jo håpe at resultatet er noe annet om 5 dager.. noen som tidligere har sliktestet negativt for så å få positiv test på testdato?? Lykke til alle sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...