Gå til innhold

Noen med prøverørsbarn i magen her?:)

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er fler med prøverørsbarn i magen her, og om dere vil fortelle litt om svangerskapet deres og veien dit:)

Vi har prøvd i tre år før den satt, hadde to aborter på under ett år, så ble satt på Fragmin, som jeg fortsatt går på.

Er 23 fullgåtte uker i morgen, og hadde seriøst kvalme frem til uke 17-18, fortsatt småkvalm og har nå den siste måneden supplert med bekkenløsning. Klarer å gå i knappe 20 min før det klapper sammen helt.

Ellers er alt superbra, og vi venter en liten gutt som jeg kjenner sparker og ordner hver eneste dag....helt fantastisk:)

Vi fikk beskjed om at jeg ikke hadde noe særlig med egg igjen, og at vi derfor burde gå for adopsjon eller eggdonor. Men det trodde ikke jeg på, så derfor kjempet vi på, og lillegutt kom på andre ivf-forsøk:))

Noen andre med ivf-barn i magen?

Fortsetter under...

Hei

Mener å ha sett nicket ditt inne på ass befr. ja...hehe men aner ikke om du har sett mitt=P

Vi har et barn som blir 6 år sammen, men etter han så fikk vi det rett og slett ikke til på den naturlige måten. Da prøvde vi i 3 år før vi innså at vi måtte ha hjelp og i 2009 ble vi gravide men endte i en sa i uke 10.

I november 2009 så klaffet det igjen, denne gangen skulle vi gå helt til endes med en nydelig liten jentebaby, men fikk fremdeles ikke noe babis med oss hjem=( historien min er tragisk og skulle aldri ha skjedd, men skjedde takket være en arrogant lege på sjukehuset som tydeligvis kunne mer( eller ikke kunne) enn alle andre.

så nå sitter jeg her med enda en babis i magen, en guttebabis denne gangen og bekymringen er stor for at tenk om jeg ikke får med meg en levende babis denne gangen heller.

Ikke nok med at hele ivf opplegget har tært på meg på fysisk og psykisk så har jeg 2 tette svangerskaper på 1 år...

så kjapt oppsummert så har jeg hatt 3 ferskforsøk, der ett ble avbrutt og et frys som jenta kom på. Mitt siste fersk forsøk ligger i magen og spenner innimellom.

Var ikke så veldig kvalm denne gangen som sist, men bekenløsningen er desto verre=( ellers er formen grei og jeg prøver å glede meg over dette svanger skapet også, noe som ikke er sånn kjempe lett, men prøøøøøver=)

Huff da!!! Så tragisk, at man skal slite med prøverør og alt det innbærer og attpåtil ikke få med seg bebbiss hjem:(

Men flott at det går bra nå da, denne gangen får du garantert med deg gullet hjem:)

Er så altfor mange arrogante leger som tror de vet alt!! Sånn var det her og, men jaggu tok de feil!

Bekkenløsning hurts like hell, men det er verdt hvert sekund med tanke på at jeg har en liten gutt i magen....er sååååå lykkelig:)

Masse lykke til med resten, så snakkes vi kanskje?;)

hei :)

Jeg har også en ivf baby i magen , endelig.

Er 27+5 i dag.

Har en gutt fra før på 8.5 år.

Har prøvd siden å bli gravid.

Men det ble et mislykket ferskforsøk og et mislykket fryseforsøk, så satt den på 3 forsøket vårt :)

Er såååå lykkelig , endelig skal vi ha en liten baby.

Gratulerer til dere :) Dette skal bli så koselig, er xtra spesielt når man har vært igjennom så mye .

Jeg vil ikke vite hva jeg får, samme for meg.

Lykke til damer , nå skal vi ha baby !!!! Med oss hjem fra sykehuset !

Og alt skal gå bra :)

Har en liten eskimo i magen jeg da :-) etter 5 fryseforsøk er jeg kommet til 17+2 nå. Dette er søsken forsøk, vi fikk en liten ivf prins på 1 ivf forsøk i jan 2009. Denne gangen tok ting litt lengere tid hadde ett avbrutt forsøk, og 4 innsett. Det funka når vi endelig satte inn 2 egg på siste forsøk.

Lykke til videre alle sammen, dette skal gå kjempe bra :-))

Annonse

Først mislykket befruktning ved IVF. Deretter ble det mange befruktede egg ved ICSI. I januar ble det satt inn ett, men jeg mistet kort tid etter positiv test. Er nå litt over 12 uker med første fryseforsøk.

Er det noen som vet om det er større sjanse for å miste senere ved prøverørsmetoden og evnt fryseforsøk?

Hei!

Vi hadde vårt første forsøk i mai, og det satt som et skudd :-) Vi hadde da prøvd i tre år uten hell. Er 16 uker på vei i dag. Føler det er nesten for godt til å være sant, at vi skulle klare det på første forsøk! Har vert kjemperedd helt siden positiv graviditetstest, men nå begynner jeg å senke skuldrene. Hørte hjertelyd hos legen i går, og ultralyden nærmer seg heldigvis.

Det er ikke større sjanse å miste om man har prøverør ferskt forsøk eller frys, sammenlignet med de som klarer det på egenhånd. Er man gravid på er man det. Ca 5 % mister førstegang de blir gravid, uavhengig av naturmetode eller IVF.

Lykke til! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jeg melder meg også på denne listen;-)

Ble gravid med ICSI, spot on 1 år etter vi startet, ble denne gang gravid på ferskt. Har ei fantastisk flott eskimo jente på nå 3 år, er jo bare helt fantastisk hva de får til i dag!!! Jeg er dypt takknemmlig!

Denne gang kom spiren på aller siste forsøk, etter fire uttak, derav ett avlyst og ett frys.

Jeg er nå 17 + 1 og gleder meg villt til å vite kjønn neste torsdag. For meg er det ingen spenning i å vente med å vite kjønn, spenning for meg er å vite at jeg får barnet med meg hjem;-) Flott at vi er så forskjellige;-)

Lykke til alle sammen xxxxxxxxxxxxxxxxx!

Er 12+0 med ICSI-barn i dag, fortsatt forventer jeg å miste når som helst. Føler det har gått for lett med graviditet på første forsøk, og forventer at gleden skal tas fra meg når som helst.

Skal til første svangerskapskontroll på tirsdag, sett bort fra UL i uke 7 (men det teller ikke, 5 min sjekk, fikk bare bekreftet at graviditeten var intrauterin og at hjertet slo. Men en stor dag, absolutt!). Grugleder meg...

Jeg går med en liten eskimo i magen:) 12+1 i dag! Vi har en gutt fra før som kom på vanlig måte og en ICSI-jente. Dette er mitt 3. fryseforsøk. Har blitt gravid på de 2 foregående også, men mistet begge, den siste var en senabort i uke 16 i mars i år :( Er derfor litt avventende til å våge å tro at det faktisk er liv der inne, selv om vi var på tidlig ul. i uke 8 som viste et bankende hjerte...

Denne gangen SKAL det bare gå hele veien ut! Jeg drømmer om å få dette 3. barnet og dermed gjøre familien komplett:)

Annonse

Skjønner så godt hvordan du har det. Som jeg skrev over ble jeg gravid på vårt aller første forsøk, og har tenkt hele veien at det er for godt til å være sant. Er 16+3 i dag, og først nå har jeg klart å begynne å glede meg og senke skuldrene litt. Fikk høre hjertelyden for noen dager siden, og det gjorde utrolig godt :-) Om alt ser bra ut på ultralyd om to ukers tid, så tror jeg at jeg kommer til å senke skuldrene på ordentlig. Håper du også klarer å begynne å "tro" på det snart, og at vi begge kan nyte resten av graviditeten :-)

Lykke til til dere prøverørsgravide! :) Jeg fødte en ICSI-baby for et år siden og så ble jeg spontant gravid da babyen var 7,5 mnd :) Veldig fint å slippe søskenforsøk, det er jo litt av en prosess å gå gjennom dette med prøverør, og det blir fort værre når det går så gale som det har gjort med en del av dere i tilegg. Måtte alt gå bra nå og mange sunne, friske babyer bli født :)

Jeg har en eskimo i magen :) er ca 13-14 uker på vei. Jeg fikk en gutt på første ferskforsøket jeg hadde i des 09, fikk 7 egg på frys og begynte med fryseforsøk tidlig i vår. Første forsøk ble mislykket, neste måtte avbrytes pga helligdager etc(altså det ble aldri satt inn egg, men måtte vente til neste syklus), så på andre fryseforsøk satt den! egg innsatt 10.juni. Har fremdeles 5 egg på frys, men dette blir siste gang. Sliter veldig med bekkenløsning og treg mage/hemorider etc...ting har skjedd der nede siden sist fødsel.. Har også vært kvalm hele tiden, uten å ha måttet spy..men kvalmen har til tider vært intens, spesielt om kveldene. Ikke noe matlyst igrunn, trøtt og sliten, men kan ikke lenger sette seg på sofaen om ettermiddagene da vi har en særdeles aktiv 2-åring i hus :) Skal på første legetime på torsdag, og vet jeg blir sykmeldt, minst 50% da jeg har en fysisk tung jobb hvor vi går hele dagen, noe som ikke passer så bra for mitt bekken for tiden...:(

Ønsker alle lykke til! Vi fortjener dette etter tøffe prosesser for å bli gravide! :)

Ja er på en måte dobbel ulykke om man kan kalle det noe sånt=(

uansett så skal detgå bra denne gangen, lynet kan vel ikke slå ned to ganger på samme sted vel?

er sprøtt hvordan enkelte leger mister helt medmenneskeligheten sin, dem er liksom ikke over alle oss andre=S men av og til føles det sånn...

Takker, det gjør vi nok vettu=)

masse lykke til, til deg og=))

Hei, her er det også en liten/lita eskimo i magen. Fikk ei ivf jente i januar, fersk forsøk og er nå 14 + 2 med fryseegg;) Tyren 78 -09 vi er ganske likt i løypa, jeg hadde egginnsett 6 juni! Spennende tider vi har i møte fremover.

Jeg har de siste dagene kjent liv i magen. Vet det er tidlig, men vet at dette må være bebisen! Kjennes ut som en liten sommerfugl;)))) Skal på privat ul på lørdagen, grugleder meg. Håper alt står bra til med den lille i magen. lurer jo fælt på om det er en eller ei der inne.

Lykke til med svangerskapene alle sammen!!!! Dette skal gå bra;))

Heisann!

Vi er så lykkelige over å vente dette barnet etter tøffe runder. Vi fikk først ei jente i 2008 på 3. ISCI-forsøket - det var nervepirrende... S hadde vi søskenforsøk i vinter, men mistet fort i abort dessverre. Det var så tungt som det kan bli. Så gikk det bra på neste forsøk og termin er 3. januar - 22 uker på vei nå.

Så heldige vi som har fått det til, alle sammen. La oss bære disse barna med stolthet!

Gratulerer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...