Gå til innhold

Hadde du hatt samvittighet til å gå med en pelsjakke/kåpe om du fikk den gratis?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Prinsipielt ja, det gjør jo ingen ting fra eller til for dyret.

I praksis, nei. Synes pelsjakker og -kåper er stygt. Men det er smak og behag.

Å støtte pelsdyrindustrien ved å kjøpe pels, er 100% uaktuelt.

Nei, vettu meg hva! Samme om man får den slengt etter seg eller om man kjøper seg.. Man går uansett med noe som har blitt pint i fangenskap for å bli brukt som et klesplagg. Ikke nok med det, pels et stygt!!

Jeg hadde brent den! Arrg.. Blir så foranna på folk som kjøper seg/ går med pels!

Nie, for jeg synes det er grusomt stygt. Jeg ville likevel tatt den imort og solgt den videre. Jeg tenker at jeg da hadde spart et par dyrs liv, for den som kjøpte kåpa ville kanskje ellers kjøpt en ny en

Annonse

Ja, det hadde jeg. Det er bare en kåpe, du støtter ingenting ved å få den, den er jo allerede kjøpt..

Egentlig så ville jeg nok solgt den, og kjøpt en ny jakke, for syns pels er stygt, falsk eller ekte. :P men hadde ikke hatt problemer med å gå med den om jeg hadde litk det da.

Aldri. Pelsdyrindustrien er grusom. Min gamle bestemor hadde en pelskåpe med tilhørende hatt. Hun var så stolt for den skulle jeg få arve. Dette var noe hun sa på dødsleiet sitt, nesten 100 år gammel. Jeg smilte og takket. Hadde situasjonen vært en annen så ville jeg takket nei. Kastet den da vi ryddet opp i huset jeg.

Selvfølgelig støtter du industrien ved å gå med pels uansett om du har kjøpt den eller ei. Motstandere av krig går da ikke i krig for det var ikke de som startet??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...