Gå til innhold

Forstår ikke foreldre som kaller barna Sebastian og Emilie osv.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det viktigste er vel at foreldre og barn er fornøyde med navnet.

Kunne aldri finne på å kalle barnet mitt noe "sært" bare for at det ikke skulle være så mange andre som het det samme.

Hilsen mamman til Rullgardina

Du trenger ikke forstå dem, du trenger faktisk bare lukke kjeften og tenke ditt ;) Man velger de navna man liker, og så heter ungene det. Enkelt og greit. Trenger ikke være kilde til hundreoghelvete mange tråder om "VEEEEEEEEEEEEEEEEEET dere hvilken navn jeg hørte på skolen/barnehagen/SFO/butikken etc etc etc".

Smil og nikk, og vær voksen utover det :)

Annonse

Velg nå et annet navn til dine du da! Forstår ikke hvorfor du skal forstå det heller jeg da.. Jeg har et navn på min datter som var utrolig populært på norgesbasis for noen år tilbake. Ikke mange her i bygda som heter det. Bland deg ut.

Det gjør i og for seg ikke jeg heller, i og med at akkurat disse navnene ikke falt i smak hos meg, men det er da helt greie navn.

Jeg tenker som så at det er fint at noen velger de navnene jeg aldri kunne valgt, slik at ikke mine favorittnavn blir oppbrukt før jeg får ut babyen.

Er ikke forskjellig smak en velsignelse?

Jeg skal kalle mitt barn Emilie fordi alle i begge familier elsker det navnet.. vi synes det uttrykker snillhet, godhet, ærlighet, og vi synes det er det vakreste jentenavnet ..

hilsen mamman til Aslak.. (men liker navnet sebastian veeeldig godt også :D)

Vel.... min Sebastian er den eneste på trinnet som heter Sebastian. Ikke kjenner vi andre barn her som heter Sebastian, bare en Bastian som går på naboskolen.....

Emilie er det ingen på trinnet som heter engang.....

so in your face.....

Annonse

Vet ikke av noen som heter Sebastian her hvor jeg bor en gan, har også jobbet litt i barnehage og ingen het det der. Var heller ikke noen mange som het Emilie. skjønner ikke problemet. Man kaller da ikke barnet sitt for noe annet bare for at det kan bli mange som blir hetende det? Da kan det hende man angrer på det side. Velg det navnet man LIKER og synes barnet skal ha. uansett om det er megapopulært eller ikke :)

Jeg har truffet èn Emilie i barnas bhg/ klasser/ parallellklasser og eldste er nå 8 år. Sebastian har jeg ikke møtt noen som heter.

Og blant andre ti-på-topp- guttenavn fra 2003 og fremover har jeg truffet tre Lukas, men det er 60 mil mellom dem ;) Det samme med to emil, 60 mil mellom dem. Videre vet jeg om to Henrik, med tre år mellom dem.

Og med jentene vet jeg om èn Thea, en Anna og en Emma.

Så her er det hvertfall ikke mange på samme alder med samme navnet.

Jeg ble positivt overrasket da mitt barn Emma var den eneste i klassen som hette dette :) var ei Emma i pararellklassen bare.

Jeg som har hørt i alle år at datteren min må bare finne seg i å være Emma nr 5 i klassen.

Aslak og Emilie var faktisk en veldig søt kombinasjon på søskennavn! :)

Jeg skulle egentlig kalle jenta mi Emilie, etter mormoren min. Men så var søskenbarnet mitt et år tidligere ute med å få jente og tok navner.. Derfor ble det Sarah, som ikke var så vanlig for ti år siden, men nå er det små Sara'er over alt.. Man velger jo det navnet man liker, heller det, syns jeg, enn å absolutt skulle være så unik i navnevalg, fordi barnet skal skille seg ut i mengden. Vel, tro meg, barnet ditt skiller seg ut i mengden av andre grunner enn navnet sitt! :)

Kristoffer var populært da eldste var liten, men det visste jeg ikke før etter valget var tatt. Var ikke internett og slikt på den tiden ;)

Men faktisk var det ikke en eneste i klassen utenom han som het det. Derimot var der 2 Daniel, og flere til med like navn.

Jenta mi er helt alene på hele skolen med sitt navn, og det er ikke så spesielt. Men visstnok sjelden her omkring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...