Gå til innhold

Dere med erfaring: ang. Klær til nyfødt... Er det lurt å ha mest i str. 56 eller like mye i 50?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville kjøpt mest i 56 og litt i 50. Du kan jo heller kjøpe mer etter babyen har kommet om det trengs. Jeg brukte 50 veldig lenge til min for hun er ganske liten. Hun er straks 7 mnd og vi bruker 68 nå (som er 4-6mnd) Lykke til

Mest i 56 er min erfaring! Kom på føden med bagen full av klær i 50, henedress og alt, men jaggu kom det ikke ut en sværing av en gutt som bare kunne drømme om å komme inn i 50!! :D

Men 56 brukte han i ca en mnd eller to.. Han brukte veldig mye bodyer, tror jeg bytta 3-4 ganger daglig på han, samme med søsknene hans .)

Ikke kjøp så mye i noen av str... butikkene er åpne etter fødselen også ;)

Jeg fikk ei lita jente, til termin som druknet i 50. Det jeg hadde kjøppt inn i 56 fikk jeg ikke brukt før vi nesten var utenfor sessongen så måtte uansett kjøpe inn nytt.

Noen få plagg til å klare deg igjennom de første dagene også får man gjerne en del plagg og ønsk deg heller "rett" str da. (mange kjøper store klær, men si rett ut hva du ønsker deg)

Ville holdt det meste til 56, og kjøpt noe i str 50, viser det seg at den lille kan bruke 50 en stund, så kjøper du bare mer etter fødsel :) Bedre enn å sitte med mye i str 50, og kun få bruk for de i 2 uker (slik var det her, nå er han 6 mnd og bruker str 80, lang baby)

Annonse

jenta mi var 4200 da hun ble født, vi brukte 50 i tre uker ca:-) vi kunne fint bruke 56 å, men måtte jo prøve å bruke alle klærne et par ganger vertfall:p

så jeg sier litt i 50 og mest i 56..:-) så kan du evnt kjøpe til litt om babyen din er født liten:-)

Mine babyer har vært nærmere 4,5 kilo og hatt minimal bruk for størrelse 50. Søskenbarnet på 3 kilo derimot svømte rundt i str 50 i to uker før den størrelsen passet.

Kjøp mest i str 56 og si heller til familien/vennene at du har lite i 50 om du får en lettvekter, mange som kjøper barselsgave først etter at babyen er født

Det kommer jo helt an på barnet og på om merket har store eller små strørrelser. Men.. Første barnet mitt var 3.7 kg og 50 cm. Str 50 passet akkurat og 56 var litt stort. Vokste fort ut av 50, men brukte noen av klærne i 56 i 1-2 mnd. Andre barnet var 4.3 kg og 53 cm. Han gikk rett inn i 56, men ble for lang for 56 etter 2-3 uker.

Vi hadde baaare kjøpt 56.. som vår på 3700 g svømte i. Så vi dro ut å kjøpte et par 3 pk bodyer å h&m og noen strømpebukser i 50. Disse hadde hun leeeenge. Og hun levde jo stort sett i body og strømpebukse første 3 mnd, så trengte ikke mer.. Dress i vogna og sånn kan man jo bruke 56 selv om det er litt stort.

men vr veldig greit med en drøss med klær i str 56 da hun ble 2-3 mnd da :) Da hadde hun jo alt vi hadde kjøpt + alt hun hadde fått i gave. som som regel var 56 eller 62.

Som ei over her sier. Kjøp litt i 50 du.. så ser du. Butikkene er også åpne etter babyen er født. Da kan du sende ut pappan på bodyshopping ;)

Vel, jeg har vel ikke "rett" til å svare, siden vi brukte 44 de tre første månedene.

Mitt råd er å kjøpe bare litt, men ha oversikt over markedet slik at du kan kjøpe mer når barnet er født. Du vil også få en hel haug med smått tøy i presang antagelig.

Kjøp litt av hvert. Om du trenger mer av det ene eller det andre ser du når babyen kommer ut. Noen går rett på 56 andre bruker 50 lenge. Hvis du trenger mer etterhvert er det jo bare å kjøpe, evt ønske deg klær i den størrelsen.

Jenta mi var 3960, og 50 lang da hu kom til, og brukte str 50 til hu var 5-6 uker. Hadde også en del i 56, men det synes jeg var alt for stort til den lille babyen!

Og de som hadde kjøpt klær i gaver, kjøpte som regel i str 62 og 68! Så noen klær bør du ha i str 50!:)

Annonse

Jeg fikk barn på nesten 5 kilo og 54 cm så str 50 brukte vi nesten ikke i det hele tatt..

Men man vet jo aldri, og som sagt før her, de fleste barselpresangene var i str 62-68. Så jeg ville nok kjøpt noe i str 50.

Bare husk at alt det som ser "tøft" ut i butikken ofte er veldig upraktisk på en bitteliten baby. Spenner, glidelåser og klumpete klær kommer du overhodet ikke til å bruke.

Kjøp noen bodyer, de minste er det veldig greit at du slipper dra over hodet, de med knepping nedover er greie. Noen myke sparkebukser med bare en liten trykknapp på skuldrene er gode å ha på, eller bare noen strømpebukser.

Da jeg fikk første barnet mitt kom venninner uten barn med selebukser i dongeri med "beltespenner" på skuldrene osv, det ble jo aldri brukt. Myke gode bumullsklær som er enkle å få av og på er det som blir brukt, pluss pysj.

Kjøp noen sett, også kan du trille på butikken og supplere etter at ungen er ute.

Kjøp mest i størrelse 56,nyfødte vokser fort.Hos meg var størrelse 50 for lite,min jente var 54 cm da hun ble født.

Noe klær i 50 kan være lurt i begynnelsen.

Min jente var 4120g og 53 cm da hun ble født, men likevel brukte vi str 50 ganske lenge. Denne gangen får jeg i oktober og har valgt å få i mest ull til gutten. så vi har kjøpt ull bodyer og strømpebukser i str 60, litt stort i begynnelsen, men holder en god stund. =) body og strømpebukse er stort sett det vi bruker mest i begynnelsen så =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...