A_K Skrevet 23. august 2011 #1 Skrevet 23. august 2011 Hei! Har en baby på 3-4 mnd, og lurer nå på hva vi trenger av klær og utstyr til høst og vinter? Noen gode tips og råd? Hva er et must å ha til baby i kalde vinter Norge ?
titti*mamma*i*februar11 Skrevet 23. august 2011 #2 Skrevet 23. august 2011 Hei Jeg ville hatt noen sett med ull - ex 2 body og 2 longs til de kaldeste dagene, samt ett sett ull til å ha utenpå når du skal ha baby ut i bilsete / kald bil (bilen blir fort kald bare du er inne på butikken i 15 min!) Evt bil-sete-pose (fikk jente i febr - og kjøpte raskt den i dun for da kan jeg åpne glidelpsen når jeg kommer inn i butikk - og litt mindre klær i bilen! Men tpper funker jo også godt!) Vinter pose til å ha i vogna er et must. Du må nok også ha noen votter og luer - og noe varmt å ha på bena ( tjukke sokker, "sko" el). jeg fant ut at det også var greit å ha en tjukk jakke - greit når du skal ha baby i vogn og bare bære inn og ut. Eller er det strømpebukser og body og vanlig klær. Frøkna hos oss blir 1 år i febr - men jeg avventer å kjøpe noe ute dress - det får jeg heller handle inn hvis det blir et behov etterhvert. tror uansett ikke hun kommer til å krabbe så mye ute i snøen i år - så da venter jeg med å kjøpe (evt bruke regnbukse utenpå tjukk ull funker jo også fint!) Hører mange snakke om "stonz" sko - men har ingen erfaring annet enn at det ikke har vært noe behov her i huset:) Men jeg sverger til ull, ull og mer ull. På vinteren har jeg få bomulls bodyer - de brukes omtrent bare til pynt nemlig.. Ellers går det i ull døgnet rundt!!
A_K Skrevet 23. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2011 Takk for svar! Hvor anbefaler du å kjøpe ull? Er så mye rart på markedet, sikkert mye dårlig også
Bad habits har tre små Skrevet 23. august 2011 #4 Skrevet 23. august 2011 Ull er supert. Pass bare på at du ikke kjøper ull med bomullsfor inni. Vet Cubus har det. Hvis dette tøyer blir vått, ender du opp med kald baby. Jeg bruker ullbody og ullstrømpebukse høst, vinter og vår på mine små. Det er greit å kjøpe en fleecedress, for vinden blåser rett gjennom ullen. Jeg bruker fleecedress i bilen feks. Siden minsten har to større søsken kommer vi til å være mye ute i vinter. Jeg skal vurdere fortløpende om vi trenger dress. Den mellomste er født i mars, og han hadde dress vinteren før han ble ett år. Han satt oppreist i vognen, eller krabber rundt i snøen sammen med storesøster:-) Vinterpose til vognen trenger du. Kjøp dunpose. De gamle voksipsene holder ikke særlig på varmen. Du posen bør være sånn at du kan snurpe igjen åpsen rundt hodet. Jeg ser at enkelte poser er åpne foran, og da spesielt over bryst og hode. Det er mye fint på markedet nå, og jeg handle litt overalt. Så lenge tøyet er i ren ull, kan du ikke gjøre noe galt. :-)
Bad habits har tre små Skrevet 23. august 2011 #5 Skrevet 23. august 2011 Her var det mye skrivefeil ser jeg! Altså, dunposen bør kunne snurpes sammen rundt hodet;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå