Gå til innhold

Skolen starter kl 8.30 om morgenen og det ødelegger mine muligheter for å tilbringe tid med mitt barn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje du er mamma til en av barna på sønnen min barnehage.

Hun ville at barnehage flyttet turdagen fordi hennes sønn hadde fri den dagen som der var satt opp tur.

Never ceases to amaze me hvor mange egoistiske og selvopptatte mennesker som finnes.

Håper du tross tidlig skolestart klarer få kvalitetstid med ditt barn

Her vi bor, går skolebussen hjemmefra klokka 7.30, og er på skolen klokka 07.45.

Skolen begynner klokka 08.20. Dvs, at barna må vente i skolegården i over en halvtime før skoledagen begynner.

Heldigvis er jeg hjemmeværende, og kan kjøre barna de fleste av dagene selv.

35 minutter i skolegården er da null problem så lenge det er mange barn (f eks hele skolebussen).

Da vi var små gikk vi til skolen tidlig ene og alene for å kunne spille fotball i en halvtime...

Mange morgengretne mødre her seg jeg. I danmark har de laget et eget samfunn for folk som ikke fungerer om morgenen. Der starter alt senere på dagen, for å tilpasse seg B-menneskene i befolkningen. Folk er forskjellige, og godt er det!

Min skoledag starter kl 0825 og er ferdig klokka 15.20. Mitt barns skoledag starter kl 0830 og etter skoletiden går h*n på SFO. Som regel kan jeg bringe mitt barn direkte til skolen, blir bare noen få minutter å vente, og så blir det SFO på ettermiddagen.

Takk, jeg vil gjerne fortsette å begynne skoledagen i halvni-tida, en time seinere vil bety at jeg ikke er ferdig med min undervisning før nærmere halv fem. Og så en time med etterarbeid, ergo måtte noen annen hente på SFO. Jeg ville vært hjemme sånn rundt kvart på seks, seks. Spise middag, fritidsaktiviteter for en 6-åring etter det. Nei takk.

Vi må begynne dagen en gang! Og det er naturlig å begynne dagen om morgenen, og ikke midt på dagen, sånn som HI tydeligvis ønsker. Det er faktisk ikke tidlig kl halv ni heller. Tidlig er før kl 07, det. Og før kl 06 er det svært tidlig, nesten natt. Alt etter kl 7.30 - 08 er da helt vanlig, veldig mange begynner jo også på jobb kl 06 eller 07.

Velkommen til virkeligheten, HI!

Annonse

8.20 er da virkelig ikke så tidlig. Når du i tillegg har 5 minutters gange til skolen, burde dere ha mer enn god nok tid til å spise frokost ol om morgenen.

Her vi bor starter skolen kl 8.20, men fordi barna våre må ta buss til skolen, går de ut døra kl 07.15. Da har de ti minutters gange til bussholdeplassen, før de bruker ca et kvarter til skolen. Dette betyr at de må vente ute i skolegården i en halvtime før skolen begynner. Denne tida skulle vi gjerne ha brukt til noe fornuftig, men slik er nå engang ståa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...