Gå til innhold

Skolen starter kl 8.30 om morgenen og det ødelegger mine muligheter for å tilbringe tid med mitt barn

Anbefalte innlegg

har nå en førsteklassing. Jeg jobber slik at jeg ikke starter så tidlig på jobb, og har derfor mulighet til å slippe å vekke barna i otta for å haste avgårde. Nå når 6-åringen har startet på skolen har vi ikke lenger den muligheten. Nå blir det bare stress om morgenen. 6-åringer går bare på skolen 5 timer pr dag. Hvorfor må de da starte dagene så tidlig?

Fortsetter under...

Hvorfor var det et dumt innlegg? De aller fleste slutter ikke tidlig nok på jobb til å hente barna når skoledagen er over, så hvorfor ikke starte senere? SFO er det før og etter skolen uansett.

Men hallo, HI....det er ikke samme menneskene som jobber med barna i SFO og skolen. I skoletiden er det LÆRERE, i SFO er det assistenter.....to ulike ting. Og ikke minst, barna lærer mest tidlig på dagen når de er opplagte og lærere skal også jobbe etter at 1. klassingene har gått hjem. De underviser kanskje eldre trinn, samarbeider med andre lærere m.v.

Tror du bør våkne opp og se realiteten at du har fått skolebarn, ikke barnehagebarn lenger. Welcome to the real world!! Småbarnstiden er forbi for deg (hvis du ikke har flere barn, da...)

Lærerne kan vel ha andre klasser om morgenen da, istedenfor på slutten av dagen? SFO-ansatte er der hele dagen uansett, så ser ikke problemet der. Mulig at barna er opplagte kl 8.30, men de hadde muligens vært mer opplagte om de fikk sove litt lenger om morgenen og ha litt kvalitetstid med foreldre før skolen. Vi bor 5 minutters gange fra skolen, likevel må vi stå opp kl 7 for å få i han frokost før skolen. Det hadde jo vært fint å kunne ta det litt med ro om morgenen istedenfor å stresse sånn.

Annonse

Ja det er mange foreldre som begynner på jobb kl 7 eller 8. De kan likevel hente sitt barn tidlig selv om skoledagen varer fra feks 9.30 til 14.15 istedenfor 8.30 til 13.15. De som ikke starter dagen kl 7 eller 8 har ikke samme muligheten, for barna MÅ være på skolen senest kl 8.30.

SFO ansatte er IKKE på skolen hele dagen, ditt nek. Vi har morgenåpninger og så starter SFO igjen etter skoletid. De SFO ansatte som er der på dagtid er fordi de har vikartimer etc

Nek? Vi ble informert om at de ansatte på sfo er sammen med klassen hver dag. Beklager så mye om dette ikke stemmer, det er det vi fikk beskjed om. Mener du at arbeidstiden i sfo er 7.30-8.30, gå hjem, komme tilbake å jobbe 13.15-16.30? Hvilket nek vil ha en jobb med sånne arbeidstider og stillingsstørrelse? 4 timer og 15 minutter hver dag?

Herregud, HI...du må være det minst opplyste mennesket jeg har "møtt" idag. Er ikke helt sånn skoledagen fungerer. Og sfo ansatte jobber kun før skoletid eller etterskoletid såfremt de ikke har stilling som skoleassistent eller er tilfeldig lærervikar.

Bortsett fra det...kanskje ungen din faktisk har godt av (og du ikke minst) å innset at i det virkelige liv så må folk opp om morgenen for å starte jobb, skole og barnehage. Slik er livet...og det er NORMALT og bra!!!

Tror dette må være et tulleinnlegg. Men vær så snill, ta en prat med rektor om dette, kom med forslaget.....må være moro for de ansatte å få en slik telefon med et slikt forslag...ha ha ha

SFO ansatte jobber gjerne turnus....noen har morgenåpninger andre jobber etter skolen. MANGE av de som jobber på Sfo er studenter eller andre som kombinerer en slik jobb med andre jobber, eller andre ting. Prøv å få nesa di opp av ditt eget snevre syn....

Annonse

Ja, de ansatte er sammen med klassene hver dag....i SFO tiden...så går sfo ansatte hjem og kommer evt. tilbake. Spørs hvor stor stilling du har. Mange sfo ansatte er studenter......eller kombinerer med annen jobb

Du må jo være litt fjern. Alle vet da at skolen begynner kl. 08.30 om morgenen så dette burde du ha tilrettelagt for hjemme. Pell deg opp tidligere om morgenen så slipper du stress, tilrettelegg litt kvelden i forveien også.

Makan til suttremus skal man lete lenge etter.

De må starte dagen tidlig fordi hele samfunnet vårt er lagt opp etter dette. Det er fåfengt å bruke krefter på å ergre seg over dette,for slik ER det.

Som mor til to skolebarn sier jeg bare: velkommen til den delen av barndommen der det ikke er du som bestemmer lengre, og dette er bare begynnelsen... ;-)

Det hadde passet deg med sein skolestart, for mange andre passer det dårlig. For eksempel for foreldre som jobber natt, passer det best å levere barna før de legger seg for å sove, for så å hente dem 13.30.

Til lags åt alle kan ingen gjera...

Det er slutt på gjøre-som-vi-selv-vil-livet nå. Og sånn er det. Å begynne senere høres ut som en særdeles dårlig ide.

På vår skole jobber dessuten samtlige sfo-ansatte som assistenter i løpet av skoledagen, så det er ikke sånn at det er det samme for de som jobber på sfo jobber. En annen ting er at om man bare skulle jobbet sent eller tidlig, ville i alle fall jeg hatt mulighet til å kombinere den jobben med noe annet, og det kan man ikke om man skal jobbe halve formiddagen.

Jeg jobber med ungdom og voksne som har problemer med å komme seg opp og ut i vanlig jobb i morgentimene. Å lære barna noe annet enn at dagen starter 08.30 skaper bare problem for de når de skal ut i normalt arbeidsliv.

Idiotisk innlegg og helt utrolig lite kunnskapsrike argument! Tenk konsekvenser, eller søk deg en ny jobb ;)

Å starte skolen 08.30 har alltid fungert, la oss endre på det sånn at det tilpasses 10% av befolkningen.. Smart-ass!

Vi lever i et 8-16 samfunn så det er da helt naturlig at skolen begynner tidlig.

At du har en jobb hvor du begynner senere kan jo ikke diktere resten av samfunnet! Ganske latterlig tanke egentlig ;)

Den timer ekstra på morgenen blir da ikke brukt til noe fornuftig likevel, antagelig ville ungene kjedet seg, sett på tv e.l. Er da mye bedre de får tid til å leke litt, gjøre lekser osv etter skolen og før de skal på fritidsaktivitetene sine.

Ja takk til tidlige morgener og heller en time ekstra tid på ettermiddagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...