Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 20, med verdens beste kjæreste og samboer. Vi har vært sammen i 2,5 år, og har akkurat fått oss hus og vi deler huslånet. Vi har begge gode jobber, og tjener ganske bra.

I den siste tiden har jeg blitt så veldig verpesjuk. Jeg har alltid vært glad i barn, og føler meg nå veldig klar for å bli mamma :) Men dessverre er ikke kjæresten min liker klar.. Han synes vi burde vente 2-3 år. Noe som jeg synes er altfor lenge. Jeg prøver ikke å overtale han, og vi har egentlig ikke snakka så mye om det, men han vet jeg har lyst på barn.

Jeg går fortsatt på p-pilla, for vil ikke lure han inn i noe han ikke har lyst til enda. Han har sagt han vil ha barn, men ikke nå. Han er også veldig glad i unger og ganske flink med de. Men det hjelper jo ikke egentlig.

Lurer på om det er noen som er på omtrent samme alder og i lik situasjon? Så går det ann å dele noen tanker :)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så godt å se det er flere som er verpesjuk!!

Jeg er ei jente på 21 år, som har kjæreste på 21 også. vi har vært samboere i litt over 2 år nå. å har ALT vi trenger, stort hus, bil, fast jobb osv.

Jeg er akkurat i samme situasjon. jeg har vært skikkelig babysjuk de siste mnd..... blir snart gal av meg selv!!! kjærest vill også ha barn, men ikke helt enda. Jeg heller vet ikke hva jeg skal gjøre...

Jeg vill jo at vi begge skal være enige om det. Så vi får vell bare vente da?

Vi er jo fortsatt ung. så jeg stresser ikke i den forstand! men vi har alt vi trenger, så jeg ser ikke helt vitsen med å vente eller jeg da?

Begge er også veldig glad i barn. flere av mine venner er gravide/har barn, å da blir jeg jo værtfall babysjuk!!

Men men, håper det en dag kan bli våres tur også..

Klem

Skrevet

Ja, jeg også vil at han skal være klar før det skjer, så er jo egentlig bare å vente. Selvom det ikke er så veldig lett!

Nei, er enig at vi er jo unge og det er ikke noe vits å stresse, egentlig. Men jeg føler meg så klar, at jeg kunne lagt alt til side for å få barn.

Har du tatt en sånn ordentlig "alvorsprat" med kjæresten din?:)

Jeg hadde det for en liten stund siden, og nå vet han hvertfall hva jeg føler og vil. Selvom han endret jo ikke det at han ville vente, men da kan han hvertfall støtte meg og trøste meg når det har noe med dette å gjøre :) Jeg skjønner veldig godt argumentene hans om hvorfor han vil vente. Men jeg vet også at vi hadde klart det helt sikkert uansett. Vi bestemte oss for å vente et halvt års tid med å snakke om det igjen. Da er begge ferdig som lærling og ting er nok enda tryggere :)

Uansett, det er tungt å vente, når man har så lyst! Men er ikke så mye å gjøre med.

Skrevet

nja.. eller jo, har det. men får bare til svar at han vet ikke når han er klar for barn, men at han vill ha barn ;-P

Men det hjelper ikke meg noe i denen situasjonen!! jeg vill vite om det er snakk om mnd. eller år? å ellers hva han tenker, når begynne å slutte med prevansjon, hvilken tid på åre vi skal begynne å prøve osv. vært greit å hadd noe å sett frem til :)

Skrevet

Ja, ikke sant. Det er jeg enig i! Har også lyst til å vite når? og ha noe å se fram til. Men tviler på at hvertfall min kjærest vil komme med noe konkret svar på det.

Er kanskje like greit å ikke vite det? For er det flere år til han vil, så er det jo nesten bedre å lavær å spørre om det. Men mest sansynlig vet de sikkert ikke akkurat når.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei! Godt å se andre i samme situasjon.

Jeg har mast en del å for all del, IKKE gjør det!

Han sier han vil vente noen år slik at vi har funnet ut hvor vi vil bo osv. Vi leier en kjempe fin og stor leilighet, har akkurat kjøpt oss ny bil, å har det egentlig veldig bra. JEG er verpesjuk å tenker stortsett ikke på noe annet enn at jeg vil ha baby.

Det ødelegger nesten litt for oss også, for jeg tenker konstant på det, håper mensen aldri kommer. Jeg blir jo selvfølgelig veldig skuffa siden den kommer hver måned.

Jeg går ikke på noen form for prev, og vi har "ugjennomført sex" i usikre periodene også. Dvs at han ikke kjører løpet helt ut i meg.

Frustrerende

Skrevet

Hei!

Nei, har vel egentlig aldri mast, for vet det ikke hjelper. Vi er jo begge bare 20, så skjønner at han kanskje ikke er riktig klar ennå.

Skulle ønske det var en måte, noe vi kunne sagt eller et eller ana, som fikk de til å ønske det nå! Men tror ikke det er noe ana å gjøre enn å vente. Hjelper nok ikke å ha stor leilighet og bil! Vi har akkurat kjøpt hus, har to biler, har katt, og pusser opp. Men det hjelper ikke. Men nå må det huset her pusses opp sikkert for 200-250 tusen da.. og da syns han at vi burde vente til vi er ferdig pussa opp, noe som kan ta laaaang tid!

Vil ha baby nå<3 Jeg håper også vær mnd at mensen ikke kommer, selvom jeg veit den gjør det.. Kjempe kjedelig.

Hva skal man gjøre da??? Vente i 2-3 år, det klarer jeg ikke tror jeg.

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg er også snart 20 år, og jeg har ei jente på snart 3 fra før. Jeg er sammen med barnefaren og nå har vi bestemt oss for å prøve på en til. Jeg vet ikke om han er helt med på det, men han har hvertfall sakt det. Jeg vil ikke at det skal være så alt for stor aldersforksjell på barna våre, så derfor syns jeg det er på tide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...