Gå til innhold

hvor lenge "over" termin kan vi gå nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg blir ikke klok jeg...

er 2 snart 1 dag til termin. jordmor i "dag" altså 23.08,11

er de 14 dager etter termin 24.08.11 som er grensen?

og de nye "reglene" om 7 dager over, ikke gjelder alle?

skjønner lite, men håper noen vet mer enn jeg..

ser jo de går både 10-12 dager over ennå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de er desverre ikke regler men rettningslinjer... men alle skal inn på overtids vurdering på dag 7, og da tar de mors og barns helse i vurdering...om alt er bra venter de noen dager til før de tar ny vurdering...noen sykehus setter igang på dag 10 mens andre venter helt til dag 14.... slitsomt me sånne uregelmessigheter spør du meg!!

Skrevet

ok så i teorien kan jeg ennå gå 16 dager til :(

ok

men tusen takk for svar, hvertfall :)

Skrevet

ja i teorien :P sist var jeg drit lei siste tiden (er d nå også!) men når jeg kom til overtiden var som om jeg ga blaffen...tenkte; jaja hun kommer når hun kommer og var ikke utolmodig lengere... men sikkert fordi jeg så lyset i tunellen og viste at i løpet av 14 dager så ville jeg få se henne :)

Skrevet

hhehe allerede gitt opp :P

storebror kom 8 dager over tiden, så tenker de er vel minimum 10 dager til han kommer :P

hehe... nei som du sier, han kommer når han kommer ;)

har du lenge i gjenn?? :)

Skrevet

20 dager :P akutt lei nå!! gikk også 8 dager over sist ;) de sier d kan skje før og mye raskere med nr 2 så jeg krysser alt som kan krysses!! sist hadde jeg følelsen på at jeg kom t å gå over tiden, men den har jeg ikke nå...men tørr self ikke håpe på noe :S

kjenner definitivt modningen og at ting er i gang tidligere enn sist men d betyr vist ingenting i følge jordmora så en føler seg litt i villrede :P hadde bare noen kunne sagt at du får på dag 5 over eller 3 dager før så hadde jeg iallefall hvist va som var i vente....mye lettere å forholde seg til konkrete ting :P

Skrevet

ja vært lei en stund selv. dessverre.

men merker jeg "gruer" meg litt til de er to ogaå.. hehe

nei blir ikke klok på meg selv altså, spennende. men liker også konkrete ting..

var litt liten hals osv måtte inn for ja en del uker siden pga fæle kynne rjeg trodde var rier.. men de gav seg da jeg kom på kk, under sjekken (ble roligere da, siden jeg viste jeg fikk hjelp.. stakkars mannen og storbror.) sønnen min var med siden de skjedde i bilen på vei til mamma, og måtte kaste inn hånkleet å dra på kk i stede, mannen lettere hysterisk ankom litt senere :P hihi

men gikk bra og de dikk over ;)

så venter i spenning...

mormor og mamma sier han kommer i dag ;) så vi får se er 23 timer og 57 min i gjenn av dagen ;) hihi

Skrevet

ja d er aldri godt å si :P lykke til i allefall! heldig du så er kommet så nærme! men d blir vel min tur tilslutt også!! :) nå må jeg finne loppekassa...etter 7 turer på do og kynnere i går natt har jeg litt å hente inn! :S måtte du få en natt med masse rier og vondter :P;)

Skrevet

hihi tusen takk...

tiden raser og plutselig er skattene våre hær :D

masse lykke til og god natt :D

Skrevet

Er nok veldig forskjellig ja :(

Jeg gikk 14 dager over. Hadde første overtidskont 12 dager over :( Da ble det bestemt at jeg skulle settes i gang fordi babyen ikke hadde det bra i magen.

Det burde ikke vare rettningslinjer men lover som alle måtte følge...

Skrevet

Jeg gikk faktisk hele 17 dager iver sist. Fikk beskjed påordinær ULdenne gangen at termin var 1.09, men st jeg ikke ble regnet for overtidig før 16.09. Det kommer jeg til å nekte. Rettig slett. Skal til JM idag og kommer til å be om å bli satt igang på termin om det ikke har skjedd noe. Har ei vilter fireårig jente her hjemme og lillebror i magen har brukket ribbeinet mitt. Man blir liksom litt redusert i hjemmet da.. Gleder meg til å sitte på gulvet å leke med datteren min igjen..

Skrevet

huff i så skummelt...

burde vært klare regler for dette. ungene er jo ferdige til termin og ting kan jo gå galt etter de :(

hmmm nei får si til jordmor i dag, jeg ikke vil gå 15 dager til. de tørr jeg ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...