Gå til innhold

Var med 1.klassingen min på skolen i dag og hørte et merkelig navn..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Niks..Det navnet stod på tavla..alle elevene skulle krysse ut sitt eget navn. Mulig hun er fra annet land, men ufattelig tungvindt navn. Alle skulle bare kalle henne Lisa slik at det ble lettere for de andre barna.

Ikke glem at vi har fått en del nye landsmenn de siste årene mtp arbeidsinnvandring. Mange barn fra Polen, Litauen og Island rundt om i barnehagene og skolene nå, derav litt nye navn også. De fleste har bodd her så lenge nå at de snakker veldig godt norsk, og de ser vestlige ut.

Elizaveta er bare en annen versjon av Elisabeth. Tror de bruker den versjonen i Øst-Europa.

Mange rare navn, det kan vi vel være enige om. Ikke alle som passer like bra til ungene heller, spør du meg.

Annonse

Hva er det folk egentlig forsøker å oppnå med tråder som dette? Er det sensasjonslysten som driver dere? Ønsket om å føle tilhørighet med andre som også mener andres navnevalg er så rare? Spenningen over at kanskje foreldrene, ja endatil barnet selv!, en dag kommer over tråden slik at de selv kan se hvor teit navn barnet har? Som en passelig straff liksom, for å velge et såååååå teit navn?

Voksne (?) folk burde virkelig vite bedre. Hva dere tenker inni dere er en ting, men er det virkelig nødvendig å legge alle tanker ut på et offentlig nettforum?

Så om dere tenker å flytte til Finland om noen år, så blir fremtidig barn å hete f.eks Ari-Pekka? Sverige: Svante, Frankrike: Stephanie-Isabelle, Russland: Svetlana? Tror de fleste av oss fortsatt ville valgt et navn brukt i Norge. Kanskje de utenlandske barna er oppkalt etter besteforeldre også. Er dessuten mange norske navn, som er populære, som ikke er pene i mine ører.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...