Gå til innhold

I dag møtte jeg meg selv i døra... :-(

Anbefalte innlegg

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Måtte bite i det sure eplet i dag og kjøpe nytt bilsete til minsta på 2 år. Jeg har alltid vært nådeløs på at unger skal sitte i bakovervendt bilsete de er 4 år, noe jeg har ytret både her og der. Og jeg mener jo det! Men nå sitter frøkna i en ny framovervendt beltestol...det føles kjipt.

Grunnen til at jeg måtte krype til korset, var at hun k o n s e k v e n t vrengte seg ut av selene, så jeg måtte stoppe hver 50. meter og ha dem på igjen. Noen ganger rakk jeg ikke sette meg inn i bilen igjen før hun hadde tatt dem av. Og ja - de var skikkelig strammet til. Har vurdert en sånn klips som holder selene samlet foran brystet, men det er ikke godkjent i Norge.

Har forsøkt det meste for å få henne til å sitte med selene på, men nå har dette pågått i snart 2 mnd - og jeg tør rett og slett ikke mer. Enn om det hadde skjedd noe og hun hadde sittet uten selene ordentlig på? Huff...ekkelt å tenke på. Samtidig så vet jeg veldig godt at hun er for ung til å sitte framovervendt, så jeg sliter litt med dette. Pest eller kolera!

Menmen, nå er det gjort....og jenta er kjempefornøyd. Sitter som et lys i bilen, helt rolig. Nå er det "happå sælan mamma".

Er det flere der ute som måtte skifte retning "ufrivillig"? Og tror dere dette egentlig var til det beste, eller burde jeg gitt bakovervendt mer tid? Er fortsatt i tvil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville mye heller hatt barnet mitt fremovervendt enn løs i baksetet på E6! Huff! Nei, slik har det bare blitt i ditt tilfelle, og det er som du sier pest eller kolera. Jeg ville ikke tenkt på at det er en dårlig avgjørelse. Man velger det tryggeste alternativet, og i ditt tilfelle var det å snu barnet!

Skrevet

Av to onder høres det ut som du har valgt det sikreste alternativet.

En mulighet er å overtale henne til å sitte bakovervendt på nytt igjen om en måned eller to, en mikroskopisk mulighet for at hun plutselig godtar det da?

Gjest Kira 1+1 underveis ♥
Skrevet

Vi har hatt samme problemet, tar bare noen sekunder før hun er ute av selene. Uansett hvor hardt jeg strammer!!

Så vi har foreløpig begynt å bruke den klipsen som holder selene samlet foran brystet. Har også hørt at den ikke er anbefalt, men ringte til NAF for å høre. Og de mente det var bedre å bruke den enn å snu setet, så da har vi gått for den løsningen foreløpig. Hun har forresten ikke klart å vri seg ut av selene en eneste gang siden vi begynte med den.

Uansett, vet hvor frustrerende det er, så du må gjøre det du føler er best for dere!

Skrevet

men sitter de ikke med fem punkt sele framovervendt også da? Vrir de seg bare ut av når de er bakovervendt? (bare lurer)

Skrevet

Vi hadde også det samme problemet... Vi prøvde alt som kunne for å få hun til å sitte rolig, men klarte det ikke.. :( Så vi snudde henne, og da ble det roligere i baksete, og hun tar ikke av seg sælaen, eller hylskrik hele veien.. Følte det er bedre å ha henne framovervendt, enn at jeg skal være en dårlig sjåfør som ikke følger med i trafikken...

Skrevet

Den klipsen funka ikke mye hos oss, en normalt begavet toåring klarer fint å få av klipsen også, desverre.. Men heldigvis var det bare en kort periode, og så roa det seg ned igjen, og han satt rolig. Men når han nærmet seg tre måtte vi snu setet fordi han hadde vondt i beina hver gang han gikk ut av bilen, regner med at beina hadde sovna eller noe :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...