Gå til innhold

Barn som spiser så de spyr

Anbefalte innlegg

Min datter på 1 år har hele veien vært veldig glad i mat. Hun nyter hver bit og elsker nye smaker. Oftest så spytter hun ut når hun ikke vil ha mer. Men det hender også at hun ikke stopper, men spiser helt til hun kaster opp. Og det er veldig vanskelig for meg å vurdere når hun er mett og når hun vil ha mer.

Vektmessig er hun ganske så normal. veier 11,5 kg og er 78cm.

Er det andre med slike matmonser? Vil jo ikke hun skal være sulten eks i barnehagen, men ikke sende med mat så hun er uvel når hun blir hentet heller.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143501616-barn-som-spiser-s%C3%A5-de-spyr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe da er vi to stk mødre med matmonser i hvertfall.....

dattera vår har alltid blitt sur når hun ikke får mer mat uansett hvormye hun har fått.

Har et inntrykk av at hun hver dag kunne spist til hun spydde om hun fikk det som hun ville! Foreløpig har det heldigvis kun skjed to ganger da og hun er 9mnd nå!

jeg sliter også med det å vurdere hvor mye mat hun faktisk skal få,

men selv om jeg lager mest hjemmelaget mat holder jeg meg som oftest til str på middagsglassens altså ca 180 ml middag

når det gjelder grøt lager jeg ca 1,5 porsjon to ganger om dagen og brød får hun to brødskiver pluss litt frukt, samtidig får hun som oftest smake litt av oss dersom vi spiser på et annet tidspunkt enn henne men det er da mest grønsaker etc.

vår frøken har egentlig vært kort og litt rund hele veien selv som nyfødt kun på 3,2kg!

hun er snart 9 mnd og 67cm og ca 8kg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...