Gå til innhold

Når handler dere inn ull til denne sesongen?

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om hun kommer til å bruke 92 eller fremdeles bruke 86 når ulla skal begynne å brukes, men så ser jeg facebookstatuser og blogger hvor alle storhandler ull og uteklær til barnehage og hjemme til vinteren og jeg føler at jeg henger etter i denne barnehageverden og utstyr.

Dette har hun i bhg nå :

To sett skiftetøy i vanlig bomull

Regntøy

Vår/tidlig høstdress m/ fleecedress

et par gummistøvler

To par gode sko

Jakke

Fleecejakke

Tøfler

Solhatt

Er dette bra nok? At man skal bli så usikker på seg selv altså.

Har jo venninner som kjøper doble sett av ALT, til og med voksi poser. Er dette nødvendig? Vi har ekstra regntøy og skal ha en ekstra vinterdress hjemme og ta med voksiposen hjem ved behov. Og når begynner dere å handle inn? Ble litt langt og rotete dette...

Fortsetter under...

vi kjøpte faktisk i dag! :)

har ei lita og nett jente som blir to i november. hun bruker ullundertøy (boddy og stillongs) hver dag vinteren i gjennom.. jeg kjøpte 5 sett med body og stillongs fra devold, i tillegg itl at hun fortsatt fint kan bruke noe av det hun hadde i fjor.. jeg kjøpte i str 92 slik vi kan bruke det to sesonger, selv om hun bare er 82-83cm lang nå.. kan fint brettes opp i armer og ben og vare en sesong til!

ellers har hun i barnehagen nå;

vår/høstdress fra reima (samme som hun hadde fra oktober i fjor)

regntøy

en tynn hel ulldress (teddy fra devold, den er super!)

en fleece jakke

to skift (body, strømpebukse, bukse og sokker)

lue, tynne votter og tykke ragger

tøfler, gymsko og støvler

ellers til vinteren har jeg kjøpt:

høst/vår dress fra reima (skal bare bruke denne hele vintern, men flere tynnere lag ull under, fungerer MYE bedre enn de tykkere og stivere vinterdressene, driver vinteridrett selv og har erfaring med "riktig bekledning")

en tykk ullfrotte heldress (polar fra devold, den er kjempedeilig og jenta nektet å ta den av når hun prøvde den på i butikken, hun hadde den på når hun sovnet i kveld..)

en til tynn heldress (hun sover i disse ute i vogna i stede for tykkere klær og er god og varm! men om den ene er vår fra utelek er det greitt med to)

ja, tykkere lue og votter selvfølgelig!

vi har også voksipose til soving i barnehagen og er veldig fornøyd! lille sover godt ute selv om det er ned i 20 minus og har bare på seg to lag tynn ull, lue, votter og tykke ullsokker. vi har ikke to av alt og tar med oss det meste hjem fra barnehagen om jeg vet vi kommer til å få bruk for det.

dette inkluderer vogn og pose, dresser, regntøy, støvler osv.. syns det er greitt å ha litt kontroll på tingene også, så en ser fra tid til annen om noe er slitt, eller har blitt ødelagt osv.. tror ikke jeg ville satt igjen emmaljunga-vogna i barnehagen et helt år uten å se at alt er i orden med den for eksempel! :)

ble like langt og enda mer rotete enn ditt innlegg hi, men du får sile ut det nødvendige! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...