Gå til innhold

Spenningshodepine.. Hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med spenningshodepine i mange år. Veldig anspent og stiv nakke. Har tidligere gått til litt forskjellige behandlere, men det blir aldri helt bra.

Nå har jeg vært arbeidsledig i 9 mnd. å har så å si vært bra. Men begynte i jobb igjen nå, jobbet i snart 2 uker. Jeg sliter så sykt etter en halv dag. Men det er jo værst etter jobb. Sliter mer nå enn noen gang, håper det bare er en innkjøringsperiode.

Jeg er alene med 4 åringen min, å dette tærer så veldig på. Jeg sliter med å lage middag, ta kveldsstell og lese for han. Det dunker så grusomt i hodet, å jeg føler at noen holder skuldrene mine sammen med strikk. Har bare lyst til å krype sammen i sofan å gråte, men må jo bare ta meg sammen.

Jeg har ikke råd til å gå til kiropraktor forebyggende. Sist jeg gikk der hadde jeg vel 12 timer, men måtte ha minst 8 til. Det blir for dyrt for meg.

Noe jeg kan gjøre selv? Har lite lyst til å ta smertestillende hver dag. Ikke alltid det hjelper heller.

Fortsetter under...

Kan du være utbrent? Og hvilket yrke har du? Gå til lege, for det blir ikke bedre det kan jeg love deg!

Jeg jobber i barnehage og har for store pupper, har derfor mye vondt i nakke og skuldre som igjen skaper hodepine. Har gått til fysioterapeut som mener jeg bør får brystreduksjon, så nå skal jeg til legen og få henvisning.

Jeg har jo vært hjemme i 9 mnd. Så tror ikke jeg er utbrent. Det har jo tæret på psyken det å gå så lenge hjemme. Så det er veldig godt å komme i gang med jobb igjen. Men fryktelig kjedelig at jeg skal slite så med hodet og nakken, samt ryggen.

Ja da kan jo en reduksjon hjelpe deg! Håper det :)

Jeg er tannhelsesekretær, så står og går hele dagen. Har forresten tatt bilde av ryggen, den viste en liten prolaps, men den skulle visst ikke gi meg noen smerter. Det er vel musklene mine..

Takk for svar!

Utbrenthet går ikke så fort over, ihvertfall ikke for alle. Det kan ta mange år før man er tilbake i jobb og da må man jobbe seg gradvis oppover til 100 %

Men kanskje det kan hjelpe deg å begynne å trene? Få henvisning til fysioterapeut som kan gi deg et treningsprogram :)

Jeg har slitt mye med spenningshodepine.

Helt ærlig - skift kiropraktor. Den du har, kan ikke sine saker dersom han vil ha så mange timer på deg. 4 timer skal være mer enn nok.

Og så bør du begynne å trene litt styrke. Om du så gjør det hjemme, så hjelper det.

Og jeg tror du stresser med tanken på å jobbe, og at du ikke liker jobben din så godt. Har du tenkt på å skifte yrke? AAP er en fin ting til dette. Snakk med legen din, tenker jeg.

Heisann.

Onkelen min er fysioterapaut med osteopat utdanning i tillegg, og jeg kan love deg det er MYE bedre enn disse kiropraktorene som prakker på deg behandling etter behandling...

Ta deg en tur til lege og få henvisning til en fysioterapaut med osteopatutdanning i tillegg (osteopatutdanningen er 5 år!)

Det koster deg 170 kr for en time da, og du trenger ikke mange timer, det kan jeg garantere deg.

Lykke til:)

Annonse

13 behandlinger?

Herregud jente, du har blitt skikkelig lurt!

Det en kiropraktor ikke kan hjelpe deg med på 4-5 behandlinger KAN han ikke hjelpe deg med. Jeg blir så irritert når jeg hører om behandlere som lurer penger av folk på denne måten, de vet selv at de ikke kan gjøre mer for deg, men fortsetter likevel å tyne...

Jeg har en kamerat som er kiropraktor, og de har faktisk sine begrensninger de også. Spenningshodepine kommer gjerne fra musklene, og kiropraktorer gjør ingenting med musklene. Kiropraktoren jeg kjenner henviser de han ikke kan hjelpe til en naprapat, naprapaten jobber med musklene i tillegg til leddene.

Jeg sliter også med både spenningshodepine og migrene, kiropraktoren kunne ikke hjelpe meg, men det kunne naprapaten. 4 behandlinger og jeg var så utrolig mye bedre, nå tar jeg en behandlig hver 3.-4. mnd for å holde nakke og rygg myk og uten knuter som skaper ugreie.

Det er også viktig at du tøyer og holder muskelaturen myk selv, har du fått øvelser du kan gjøre hjemme?

Jeg har også god erfaring med både osteopat og muskelterapeut, men naprapaten er den som har hjulpet meg best.

Ønsker deg lykke til og god bedring.

Jeg har gitt helt opp både kiropraktorer, naprapater og fysioterapauter... derimot har jeg mye større hell med en psykomotorisk fysioterapaut. Disse ser kroppen i sammenheng og når jeg fikk behandling for spenningshodepine begynnte hun å løsne på spenninger i bena og jobbet seg oppover.

Spenningene satt ganske godt hos meg og jeg hadde vel i overkant av 20 behandlinger før jeg var kvitt den konstante hodepinen.

Ulempen med denne type behandler er at de ofte har noen vanvittig lange ventelister... men erfaringsmessig så kommer man ofte inn fortere enn det som først blir forespeilet. Uansett så sett deg opp på venteliste og takk heller nei til plassen om det har gått over innen det er din tur.

Jeg har også slitt med dette. Var hos legen og fikk satt kortisonsprøyter i triggerpunktene rundt nakken. Funka en liten stund. Prøvde meg på fysioterapeut, men det funka ikke. Det som faktisk funka for meg er et smykke med magneter. Tro det den som vil, trodde ikke noe på det selv. Men var villig til å prøve det meste. Og det funka:)

http://www.nikkenwellbeing.no/PWP/Products/Products.aspx?ID=341&MediaType=Image&RootGroup=176

Bare et tips:)

Takk å mye for alle svar og forslag!

Jeg hadde så vondt å var så kvalm av hodepine i går at jeg bare lå å grein. Så jeg la meg før kl. 21 å sov i 10 timer. Men allikevel, våknet med hodepine i dag. Det har verket i hode og nakken i hele dag. Så jeg har nå bestilt meg legetime.

Jeg er ikke lei jobben min nei. Men jeg er så redd for å ikke strekke til/gjøre feil at jeg er nok veldig anspent hele tiden.

Men det gjør meg litt irritert at jeg nok har blitt lurt av kiropraktoren. Det er jo så dyrt! Skal høre hva legen min sier til fredag. Jeg vil så gjerne jobbe. Så håper jeg også kan gjøre som du oppi her, bli bra, å bare gå en gang i mnd. etterhvert for å løsne opp så det ikke knyter seg så skikkelig igjen.

Skal lese på det smykket!

Ja prøver å ta noen øvelser hjemme som jeg fikk av kiropraktoren. Men jeg kan bare trene hjemme.

Takk igjen for alle svarene :)

Vil også anbefalle naprapat. Gå først en omgang med tette behandlinger for å løse opp all spenningen. Deretter vedlikeholdsbehandling f.eks en gang i måneden (eller sjeldnere)

I tillegg må du TRENE. Spesielt skikkelig styrketrening for rygg, nakke, buk og indre musklatur, Men også kondisjonstrening. Øvelser er en fin ting, men du må ha skikkelig trening i tillegg til øvelsene:)

Ibux fungerer bra når hodepinen er ille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...