<3Oktober-09&Juli-12<3 Skrevet 22. august 2011 #1 Skrevet 22. august 2011 Så nå er jeg spent på hva som kommer ut av den. Har bestilt time ettersom vi snart har prøvd i ett år. Har fått positive tester 3 ganger. Fikk ikke time før 26. september for legen er på ferie og jeg vil helst til fastlegen min nå istede for en turnus lege. Har ikm rundt 19. september, så krysser egentlig fingrene for at jeg får første svangerskapskontroll istedet for å finne ut hvorfor jeg ikke blir gravid igjen. ;P mange som har hatt slike legetimer? Hva blir gjort? Hva har dere fått beskjed om at grunnen er?
Messy + spire Skrevet 22. august 2011 #2 Skrevet 22. august 2011 jeg skal selv til lege for å finne litt mer ut på hvorfor jeg fremdels etter 1 år ikke er gravid. Jeg får innvendig ul til legen, så han sjekker vel livmor, eggstokker etc. Men skal prate litt med han ang hormoner, el, mulig tette eggledere.. sikkert mer også... men jeg aner ikke hva han kommer til å gjøre - blir spennende Lykke til med legetime når den tid kommer. Håper dere får svar på det dere lurer på
snuppo Skrevet 23. august 2011 #3 Skrevet 23. august 2011 jeg har tatt endel blodprøver, venter nå å komme til gyn på utredning,. men det er lang ventetid her jeg bor, så gikk til legen igjenn som sendte hendvisning til privat gyn. husker ikke alle blodprøvene jeg tok til legen,. var stoffskiftet, progestreon.....også var det godt å snakke med legen om prøvningen. idag har samboern levert sæd prøve. når du får komme til utredning er det flere blodprøver å ta... ble litt rotete innlegg.,...men håper du fikk ut noe av det
Evigoptimisten Skrevet 23. august 2011 #4 Skrevet 23. august 2011 Hei jenter, Jeg er mer eller mindre ferdig utredet (startet februar) og har vært gjennom følgende: - Blodprøver som sjekket østrogen, stoffskifte, progresteron mm. - Henvisning til privat gynekolog. Innvendig UL = alt normalt - Sambo levert sædprøve = alt normalt - Ny innvendig UL på meg, sjekket eggleder og livmorhulen. = ene eggleder uklar, så venter på kikhulsoperasjon for grundigere sjekk. - Sendt søknad om prøverør i juli, (da det er 8mnd venting på Riksen), , Fant ut at det var like greit å stå på lista. Håper dere ble klokere nå Lykke til med undersøkelsene, det er deilig å vite at det skjer noe hvertfall.
Messy + spire Skrevet 23. august 2011 #5 Skrevet 23. august 2011 Evigoptimist : så fint du har skrevet ned hva som skjer, det hjalp Er det slik at man kan se eggledere på innvendig ul? Jeg trodde ikke man kunne det. Om det er tilfellet så ble jeg veldig lettet nå, for da regner jeg med at jeg kanskje får sjekket mer enn hva jeg håpet på når jeg skal på innvendigul på torsdag. Masse lykke til framover
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 23. august 2011 #6 Skrevet 23. august 2011 Vi er i gang med utredninga. Har så langt tatt blodprøver gjennom en syklusperiode (div. hormoner etc.), mannen har levert sædprøve og vi har hatt første konsultasjonstime (privat gyn, henvist av fastlegen). Der var det litt samtale og en innvendig UL. Så at jeg hadde hatt EL, men pga mulighet for graviditet ble ikke "alt" sjekket. Alt ser greit ut så langt bortsett fra sjeldne og ustabile eggløsninger. Fikk derfor en hormonkur (Femar, nesten som pergo) som jeg tar denne pp'en. På fredag skal jeg inn for ny innvendig UL, da skal de sjekke om egglederne er åpne(kontrastvæske). Kunne som sagt gjort dette allerede første gang om det hadde vært før EL... Dersom du skal til fastlegen tror jeg ikke han gjør så veldig mye annet enn å kartlegge problemstillingen, men du får nok henvisning videre til gyn. Lykke til!
<3Oktober-09&Juli-12<3 Skrevet 25. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 25. august 2011 Takk for svar. Da vet jeg litt mer om hva jeg kan forvente meg. Har lyst til å være mest mulig forberedt slik at jeg får mest ut av legetimen. Er så typisk at jeg bare få beskjed om å observere syklusen min e.l. og er ute av kontoret etter to min. ;P Lykke til til dere andre som sliter med å bli gravide også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå