Gå til innhold

Noen fra Kristiansund/molde området her??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bor selv i Kristiansund, spørs jo hva dere søker og hvor du skal bo eventuelt.

Begge byene har endel å tilby, jeg lurer på om boligprisene er noe høyere i selve Molde by enn i Kristiansund. I utkantene vil jeg tro nivået er ganske likt.

Spørs jo hva du er ute etter, leie leilighet, eller kjøpe hus?

Landlig, bymiljø eller en mellomting. Begge byene er små, personlig synes jeg at Kristiansund er koseligere enn Molde, men nå er jeg litt patriot også ;-)

Takk for svar! Vi er ute etter hus, ser i grunn på Kristiansund , helst ikke i utkant men jeg vet jo ikke akkurat hva som er utkant og ikke når jeg ser på hus på nettet. hehe.

Jeg kjenner jo ingen i nærheten så hadde jo vært greit om det var ett område hvor det er litt barnefamilier omkring til å bli kjent med :)

Hei!

Hvor skal dere eventuelt jobbe?

Kan nevne noen populære og barnevennlige boligområder i Kr.Sund.

Dale: Ligger mellom handelsparken og sentrum, men nærmest handelsparken. Består av eldre boligfelt og nye. Veldig populært for barnefamilier. Nydelig utsikt på nyfeltene, men blåser en del. Har 2-3 barnehager, barneskole og butikk på stedet. Lekeplasser.

Storbakken på Frei: Ligger utenfor Kr.Sund. 15 min inn til handelsparken og 20 min til sentrum. Bor her selv, så det er plassen i mitt hjerte ;-) Jobber man ved handelsparken tar det like kort tid å kjøre herfra som det gjør fra sentrum, fordi det er mindre trafikk og man slipper å stampe i ruchen. (nå skal det sies at man aldri sitter mer enn 15 min i kork, det er ikke noen storby ;-) Storbakken består av et eldre felt og et nytt. Utrolig godt miljø blant naboene og det er mange lekeplasser. Masse tur muligheter, både fjell, hav og vann. Egen barnehage, barneskole og butikk. Ligger helt ved hverandre. Gode bussforbindelser til byen. Er som å bo på "landet" men rett ved byen.

Jørihaugen & Rensvik & Omsundet på Frei: Ligger nermere sentrum. Ikke så godt kjent der igrunn. Så der får noen andre uttale seg. Men er også populært blant familier. Barneskoler, Barnehager og ungdomsskole. Samt butikker.

Styr unna Goma om dere har barn.

Jeg ville anbefalt Torvhaugan/Dale/Sommerofeltet, som tidligere sagt er det kjempeflott for barnefamilier her. Det er rolig og trygt miljø, og har to flotte barnehager i nærområdet, samt en koselig barneskole.

Vet om et kjempeflott hus som skal legges ut for salg på Torvhaugan om ikke lenge, det er 50 meter unna en knallbra barnehage, Dale barnehage:-) Kjempeflott uteområde og knallflinke ansatte.

Hvor mye skal dere legge i hus da?

Annonse

Tusen takk for svar! :-D Nå ble jeg glad for ett skikkelig positivt svar her !

Jeg må si etter det lille som ligger ute for våre krav og økonomiske begrensning så er det nordlandet/dale/frei som dukker opp på lista ser jeg !

Jeg skal ikke jobbe før om en god stund, mangler noen fag som jeg må ta på kveldstid over ett år, så forhåpentligvis være hjemme med nr 2 hvis ting klaffer, før jeg skal ta bachelor i petroleumslogistikk hvis min samboer får tilbud om denne jobben som han venter på svar fra.

Siden jeg skal studere de neste årene og være uten inntekt ser vi i grunn på hus rundt 2.500.000,- og der omkring. Må være grei planløsning og ha minst 3 soverom , da vi har en datter på 10 mnd, og tenker på nr 2 :-) Har jo tenkt å bli boende i det huset en god stund :)

22:45 her.

Det er nok nordlandet som er det beste området for dere, men vær imidlertid obs på at boligprisene er noe høyere på torvhaugan/dale enn andre steder i byen, nettopp på grunn av at det er et godt og trygt strøk å bo i.

Regne med at dere må opp i ca 3 mill for en enebolig i dette området, leiligheter er det ikke mange av, men det kan være rekkehus. De kan dere få for den prisen dere har satt.

Det legges ikke så ofte ut rekkehus eller rimelige eneboliger der, så følg godt med på finn...:-)

Håper dere finner dere til rette og trives i byen vår:-)

PS: høyskolesenteret er ca 10 min gåtur unna torvhaugan, så da kan du gå til skolen;-)

Ikke så veldig interresert å fyll og uro akkurat heller nei. Høres mer og mer ut som Torvhaugan er det perfekte stedet for oss ! Har ikke sett noe til salgs derifra enda desverre :( Hvis alt går i boks så flytter vi allerede i september/oktober ! Kan jo være vi klarer å gå høyere i pris på bolig, avhenger jo av hva banken sier. Kanskje de er snill å tenker på min fremtidige inntekt ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...