Gå til innhold

Hvordan gjør man det med levering når de går i forskjellige avdelinger(og man har dårlig tid)?

Anbefalte innlegg

2 Barn, en på 2 og ei på 4. Skal leveres tidlig for første gang i morgen og jeg kommer til å ha litt dårlig tid.

De skal inn i to forskjellige garderober/dører.

jada, sikkert super teit spørsmål men kanskje noen har et triks eller to)

Fortsetter under...

Så lenge du har god tid fra barnehagen åpner til du skal være på jobb, så er det ikke noe problem. Det er bare å stå opp litt tidligere.

jeg slet med bare en unge, siden de egentlig åpnet kvart over 7, og jeg skulle være på jobb på avdelingen i arbeidsklær(sykehus) halv 8. Og hadde minst 10 minutters kjørevei. Jeg slengte ungen i armene til den første på jobb, samme hvilken avdeling vedkommende hørte til på ;)

Ja, og som regel har jeg god tid og leveringen er ikke noe problem. I morgen må jeg levere kl 0700 for bussen går 0713, tar 5 min å gå til bussen:)

Da velger man den avdelingen som er lengts unna porten, står der klar når dørene åpnes og så "kaster" man inn det første barnet, kyss, klapp og klem, så setter man kursen for neste avdeling, "kaster" inn neste barn der og kyss, klapp og klemme hade før man tar en spurt til bilen som på forhånd er parkert med fronten ute så man sparer tid på rygging, her teller hvert sekund!

Har god dreis på det der. Har selv kort tid fra barnehagen åpner til jeg selv skal være på arbeid, i tillegg ganske lang kjørevei på toppen av alt. Men det går, men har ikke luksusen at jeg kommer inn dørene 5-10minutter før så jeg rekker en kopp kappe, jeg er alltid på jobb enten 2minutter før eller akkurat på minuttet. Men det er ikke noe jeg får gjort noe med desverre.

Annonse

Du går rett til styrer og forklarer situasjonen. De på avdelingene har det med å si nei til alt mulig som de anser som ekstra service.

Klart du må kunne levere på samme sted. Jeg fikk nei, men hadde jeg gått til styrer hadde nok svaret blitt ja.

Da er det viktig å ha pakket hver sin sekk til ungene...

Oftest så er det lettest å levere yngste først synes jeg - så må du lære den eldste til å sitte på benken i garderoben til den yngste mens du ordner for den minste.... Ikke la den eldste løpe rundt! Styrt videre til neste garderobe og gjør leveringen uten dikkerdarier - så går det som smurt :-)

Vi har tre barn på tre avdelinger i samme bhg. ALLTID dårlig tid.

Leverer først den største, hadetbra kos og klem, så den midterste, samme prosedyre og så den aller minste, samme prosedyre og beeinflyr!

Da skulle du spurt om barnehagen kunne åpne litt tidligere imorgen så hadde du sluppet det. Barnehagen skal møte foreldrenes behov ang åpningstider, kanskje noe for fremtiden?

Jeg har tidligere jobbet i barnehage, og de fleste ansatte der liker ikke "kaste"-metoden. Selv synes jeg det er litt sært (av de ansatte), for det er ikke mange barn som står i døra når barnehagen åpner, de burde klare å ta av barna klærne og følge det til riktig avdeling. Men sånn for sikkerhetsskyld og for å ikke gjøre seg upopulær blant de ansatte ville jeg forklart de situasjonen og beklaget på forhånd.

Forklar det også til barna før du kaster de inn i barnehagen, så kanskej du unngår litt grining.

Annonse

Dumt når har dårlig tid og levering blir kort, men innimellom er det sånn for alle, og det har de fleste bhg ansatte full forståelse for (med mindre det skjer hver bidige dag da). Kanskje du kan sende eldste inn alene og be han/hun kle av seg så kommer du å gir kos når minsten er levert. Mange som gjør det hos oss innimellom, og det går helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...