Gå til innhold

Sukkeravhengig...

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er rett og slett avhengig av sukker og tenkte å "go cold turkey" selv om jeg vet det blir hardt i begynnelsen. Klarer ikke gå inn på kjøkkenet uten å snoke litt og gir meg selv" belønninger" hele tiden.

Er det noen som har noen tips om annet man kan småspise ved behov? Jeg ammer så merker helt klart behov for rask energi innimellom. Nøtter? Har også hørt at korm eller annet kosttilskudd kan hjelpe.

Andre som har vært gjennom dette og vil dele erfaringer? Alle tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143501228-sukkeravhengig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nøtter, frukt, grønt kan hjelpe på suget.

Feks kan du kutte opp strimlet kålrot, gulerot, buketter av blomkål osv og ha på et fat i kjøleskapet. Det samme med diverse frukt, men det er sunnere med grønnsaker enn frukt. Så kan man heller knaske på det når suget melder seg. Ha en mugge vann med skiver av sitron, lime, appelsin og grapefrukt i kjøleskapet, gjerne sleng noen isbiter i glasset også. Godt og friskt, for å ikke snakke om sunt!

Her hjelper det å tømme skapene og fryseren for snop slik at det ikke nytter å snoke.

Handle inn nøtter, mandler, frukt og grønnsaker. Greit at det smaker godt, men ikke gir for mye energi. Sørg for å spise regelmessige måltider slik at du ikke er sulten hele tida og holder blodsukkeret stabilt.

For meg hjelper det også å komme meg ut av huset på tur etc, er ikke så snopsyk når jeg er opptatt med noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...