Gå til innhold

ex kone sove over på julaften?

Anbefalte innlegg

hmmm, er litt sur nå. Er sammen med en mann, vi har begge to barn hver fra før og ingen sammen. Vi blir mest sannsylig samboere rundt juletider. Greia er at de skal feire jul sammen, jeg skal feire alene siden mine barn er hos pappaen. Vi har blitt enig om at dette er siste gangen de feirer sammen, siden det er vi som er en familie nå og det er vi som skal bygge tradisjoner. Greia er den at det virker som om hun skal overnatte hos ham på julaften. Han sa ja da jeg spurte og presiserte at hun sikkert kunne sove på gjesteværelset. Hvorfor skal hun sove hos ham når hun har hus 10 min gåavstand fra hans. Hadde dere syntes at dette var ok?

Jeg vet at han elsker meg og at han vil være sammen med meg, men denne ex konen sliter litt med meg og har en lei tendens til å stikke kjepper i hjulene for ham.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143501008-ex-kone-sove-over-p%C3%A5-julaften/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hvilken interesse har hun av å være sammen med eksen og hans nye samboer etter at ungene er i seng da, og hvorfor i alle dager ønsker hun å overnatte?

Over gjennomsnittet sært, de fleste ville vel knyttet på seg skoa og forsvunnet så fort ungene var i seng?

Da tror jeg jammen jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke ville overnatte hos foreldrene mine, men komme hjem til samboeren min for å sove ;)

Du kommer jo til å savne han masse hele kvelden og vil gjerne ha en juleklem før du skal sove så du MÅ nok bare hjem, hehe..

Da stikker hun nok hjem tenker jeg.

Annonse

Selvfølgelig bør det være en selvfølge. Desverre er ikke mannfolka sydd sammen likedan som oss og skjønne ikke alltid dette. Men hadde han syntes det var greit at din eks sov hos dere?? Kjenner ikke samboeren din men det tviler jeg på. Stå på ditt og få han til å forstå at det ikke er aktuelt at hun sover hos dere. Han er din mann og det er deg han bør lytte til!

Hvorfor ikke?

Min x er hos oss fra lille julaften til 1. eller 2. juledag hvert år. Da får gutten være sammen med både mamma og pappa "hele" julen, og ikke bare noen timer på julaften.. Det er ikke bare hele julaften som er viktig, men også kosekvelden og alle forventningene lille julaften og julefrokosten første juledag! Har to barn med min nye mann, og alle syns det er fint å være samlet!

Er det sjalusi som gjør at det IKKE kan fungere? Man slutter faktisk ikke å være foreldre selv om man slutter å være kjærester, og de fleste er villige til å strekke seg langt for ungene sine! Å sove i samme hus er ikke ensbetydende med å ha sex.. Jeg og xen delte seng en gang i blant før jeg fikk ny kjæreste, for at gutten skulle få sove mellom oss (gutten var syk), men vi hadde aldri sex eller noe!

Nei, det hadde han overhodet ikke likt. Jeg hadde aldri satt ham i den posisjonen heller, vil da ikke ha min ex sovende hos meg.

Jeg vil ikke virke masete og kjerring, drive å mase om julen når det er så lenge til, men samtidig må jeg få ryddet dette problemet av banen. Det er jeg som er hans kjære nå, som du sier, det er meg han bør lytte til. Vil ha helst miste henne eller meg? Ganske sikker på svaret!

Hvorfor ikke???

Jo, det kan jeg godt fortelle deg. Min ex og jeg har annet hvert år. Han feirer med familien sin som bor langt unna de gangene han har barna. Mener du oppriktig at jeg skal feire jul meg min nye mann, hans ex og deres barn når jeg ikke har mine egne? Komme ikke til å skje. Det er VI som er en familie nå, Det er VI som skal skape nye og koselige tradisjonener. Jeg vil da for pokker ikke ha en sjalu ex hos meg på julaften. Og grunnen til at det overhodet IKKE er ok at hun sover over er at hun kan gå ti min og da er hun hjemme i sin egen seng.

18:01 her

Det var selvfølgelig et hypotetisk spørsmål, altså hvordan hadde han taklet det i din situasjon type spørsmål. Ikke at du virkelig skulle gjøre det.

Jeg synes ikke det er masete, jeg mener at et problem må ryddes av banen når det er der. Like godt å greie opp i det med en gang, så trenger ikke dette komme opp rett før jul og skape uggen stemning midt i en kosemåned:) Lykke til, dette greier du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...