Gå til innhold

Luringen min kom til slutt :) Liten fødselshistorie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den 19. aug kom vårt 3. barn, og vår 2. prinsesse til verden <3 <3 <3

Hun var 3415 gram og 49 cm, og verdens nydeligste, fredeligste lille baby. Vi er forelsket!!

Etter 2 døgn med vonde maaaaaaserier og lite søvn, slang vi inn håndkleet og dro på en sjekk på fødestua her vi bor. Jeg hadde faktisk 3 cm åpning!! Lykkelig for det!! Da var ikke de to døgnene helt uten virkning. Da var kl 19.00. Iom at sist fødsel tok 2 timer fra 3 cm til hun var ute, så valgte vi å bli på fødestua. Riene tok seg ganske mye opp. Kl 01.00 så hadde jeg 4 cm åpning... nedtur etter alle timene med vondt og jobb. Kl 4 hadde jeg 7 cm åpning, og hodet var høyt i bekkenet. De ville derfor vente med å ta vannet, siden de ikke er sykehus og har hjelpemidler om noe skjer.De ga meg morfin for og se om livmora klarte å hente litt nye krefter, og begynne å åpne seg bedre. Kl 08.30 fortsatt 7 cm... Da blei jeg oppgitt, for det var vondt og langgdrygt. Jordmødrene valgte å sende meg med fly til nærmeste sykehus, siden de ikke kunne gjøre noe mer med så dårlig framgang. Vi var framme på sykehuset kl 10, de tok vannet og gjorde klart til drypp og epidural. Men da kom endelig pressriene, og jeg trengte ingen av delene. Etter ei tøff økt med pressrier og sliten livmor, så klarte jeg pinade og hente krefter ifra det innerste dypet, og ut kom hun!! Og hun var verdt alt!!

Men må ærlig innrømme at jeg hadde trodd fødselen skulle bli litt enklere med tanke på nr to som kom som en drøm!! Ett tips om dere blir plaget med maserier og lite søvn: dra til jordmødrene og få sovemedisin, så får kroppen hvile seg og livmora kan jobbe bedre når det starter på ordentlig. Det gjorde jeg med nr to, og da gikk alt så glatt.

Deilig med magen for seg selv, og så utrolig deilig med en liten baby igjen, jeg kjenner at jeg er tryggere og roligere denne gangen, og det er så deilig.

Søsknene er sååå stolte og sloss nesten om lillesøstera <3

Lykke!!!

Lykke til, alle dere som venter!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med prinsessa :)) Og lykke til fremover. Selv har jeg igjen 11 uker til normal termin,men siden det er keisersnitt jeg skal ha,så er det maks 10 uker :))

Mvh Annika

Skrevet

Gratulerer så mye :)

Skrevet

Gratulerer så masse :))

Skrevet

Tuuusen takk alle:)

Sender dere fødestøv i bøtter og spann !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...