Gå til innhold

bør jeg bli bekymret? Uteblivende menstruasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Sluttet med p-piller etter ca 10 års bruk i slutten av februar, og har kun hatt to menstruasjoner etter dette. Første syklus på 78 dager, neste på 42, og nå er det 52 dager siden siste mens. Det er jo tydelig at jeg ikke har eggløsning, og begynner å bli ganske bekymret. Har endel ubehag i magen, som menssmerter som varer et par dager, og litt stikkinger i sidene.

Har nå bestilt legetime for er redd for at det er noe galt, som f,eks PCOS (selv om jeg ikke har noen andre symptomer enn uteblivende mens), men lurer på om jeg er overhysterisk?? Noen som har erfaring med p-pillestopp og totalt kluss i syklus, hvor det faktisk "ble bra av seg selv"?

Er ikke så interessert i å vente til det har gått et år, for så å finne ut at det faktisk er noe galt med meg.. :P

På forhånd takk :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ikke noe erfaring, men jeg vet alt det om å være litt hysterisk om at noe skal være galt. Ikke godt å ha det slik, så jeg skal til lege i uken her for å sjekke litt av hvert i kroppen. Om du tenker mye på dette så anbefaler jeg deg å gjøre det samme. Kan jo umulig være bra å ha slike bekymringer?

Masse lykke til :)

Skrevet

Takk for det :)

Er jo ikke slik at jeg MÅ bli gravid i dag (selv om det ikke hadde gjort noe, hehe), men er bare frustrerende med så lange sykluser. Fått legetime om to uker, så det blir spennende å se. Regner med jeg får beskjed om å vente et halvt år, men da finnes det heldigvis private gynekologer.;)

Skrevet

Du har jo gått på p-piller i ganske mange år. Kroppen kan ofte bruke ett og et halvt år før hormonene dine er helt stabile igjen, de har jo vært undertrykt lenge. Men selvfølgelig kan du bli gravid likevel innen den tid.

Har en venninne som ikke hadde mensen og diagnose PCO, men hun hadde eggløsning. Hun ble gravid da hun testet med eggløsningstest... :)

Bare ha litt tålmodighet med kroppen din, den prøver sikkert så godt den kan,men ta gjerne en prat med legen. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...