Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tittet med sjokk ov vanntro på den første graviditetstesten jeg tok da jeg var 2 uker over tiden med mensen. Hadde ingen som helst forventninger om at det skulle være det som var årsaken til sen mens, så det jeg faktisk sa til min samboer var "for å få bekreftet at den er rett rundt hjørnet". Har hatt PCOS siden jeg var ganske ung. Har fått beskjed fra alle gynekologer og spesielister at om jeg skulle ha barn, ja da måtte nok jeg ty til IVF, for jeg var ett meget godt eksempel på hva PCOS var...alle symptomer sett bort fra kviser var til stede, manglende eggløsning, eggstokker fulle av cyster etc.

Jeg husker jeg gråt første gang jeg lå på den grusomme benken å fikk se eggstokkene mine på skjermen...å hun faktisk viste meg hvor omfattende det var. "Se på det på en annen måte" sa hun "du har nok ett bedre prevansjonsmiddel enn de fleste"....jeg kunne spydd på den dama...

I dag sitter jeg her og har fått 3 "bevis" på at jeg er med barn...to tester og en UL. Jeg kjenner jeg faktisk ikke helt tror det enda. Vi har greid det....å jeg kan vel ene og alene takke Lavkarbodietten!!!! 15 Mai startet jeg den, kuttet ut metformin og kun fulgt denne dietten...resultat? I dag 8 uker og tre dager inn i ett svangerskap for aller første gang.....helt ubeskrivelig er det...ett hjerte slår i magen min... "Det dere har greid nå er på mange måter ett mirakel" var ordene til legen jeg kom hos i forrige uke. Livredd for Sp.a, men føler jeg har seiret på mang måter...jeg fungerer!!

IKKE mist håpet damer!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åå gratulerer så masse. Du e heldig :)

Skrevet

GRATULERER så mye!! Så stas.

Jeg har selv begynt på lavkarbo idag, og har store forhåpninger. Har levd skikkelig usunt i sommer og kost meg masse, men nå er det tid for å gjøre den endringen en gang for alle. Det er jo så oppmuntrende å lese slike historier som din :) Blir en utrolig god motivasjon... Skal reise til min bror om eksakt en måned, da det er barnedåp for hans første barn, blir spennende å se om det har gitt noe utslag da. Håper det, kanskje jeg faktisk kommer i en av de kjolene jeg har i skapet...

Håper også jeg vil fungere innen kort tid, ikkje noe greit dette her.. Humøret mitt svinger vanvittig fort og det er ikke noe kjekt. Føler meg ofte som en sur megge og det vil jeg jo ikkje være...

Masse lykke til på ferden! Hold oss oppdatert :)

Skrevet

Jeg vet ikke hva PCOS er... men skjønner at det ikke er noe bra ting!

Uansett, for en herlig historie!!! :D

Gratulerer så mye og nyyyt svangerskapet!! :D

HURRA for dere!

Skrevet

Kort fortalt så betyr det at du har små cyster på eggstokkene, noe som gjør at du ikke får eggløsning eller mens (alt. har vanvittig lange sykluser..)

Forhøyede nivåer av mannlig kjønnshormoner gir deg hårvekst på steder du absolutt ikke vil ha det.. (hake, hals, mage, lår)

Insulinresistens er også noe mange må slite med, da er lavkarbokost og vektnedgang den største hjelpen - særlig hvis en ønsker graviditet. Dessverre gjør insulinresistensen det veldig vanskelig å gå ned i vekt, kroppen motarbeider seg selv på en måte...

Oppnår en graviditet så føles det som et stort mirakel, akkurat pga disse tingene. Jeg og mannen har prøvd i snart 4 år uten hell...

Skrevet

Lm74: Takk for god beskrivelse av hva PCOS er, kjære du :) Å som du sier, å oppnå en graviditet føles som ett mirakel :)

Jeg føler med deg, for jeg vet hvor vondt det er å sitte der å ikke "ha det så enkelt"...ønsker dere lykke til med prøvingen, å aldri gi opp håpet!!

Stor klem til deg

Skrevet

Så utrolig hyggelig å høre og gratulerer så mye :)

Har selv PCOS og vet hvor for***na frustrerende det kan være når det kommer til familieplanlegging.

Jeg deler absolutt din oppfattning av at å bli gravid med det syndromet, er et mirakel.

Selv var jeg mannevond når testen viste to streker, da jeg var overbevist om at de "billige drittestene" fra nettet viste feil og lurte meg til å tro at jeg var gravid hehe

Nå er det bare 6 uker igjen til vårt sårt etterlengtede barn kommer, så ja det er et mirakel.

Ønsker deg all mulig lykke til og kos deg med spiren i magen

:)

Skrevet

Bare må fortelle...

Har nå gått på lavkarbo i seks dager... Og for en forandring jeg har opplevd :)

Jeg er mye piggere, føler meg tusen ganger mer opplagt enn tidligere, har ett energinivå som jeg aldri hatt før. Sover kjempebra og våkner utvilt, håret skinner og er blankt og merker allerede at klærne mine sitter mye bedre enn før.

Jeg spiser når jeg er sulten så det blir ca tre måltider hver dag og to mellommål. Spiser til jeg blir mett og har taklet det med å ikke spise sukkerholdige varer veldig bra. Jeg har mistet søtsuget, har ikke det "14.30"-suget heller. Har til og med sluttet å drikke juice - noe som jeg bare MÅTTE ha til frokost før. Går veldig fint med litt sitronvann til frokosten.

Jeg mår så bra!!!

Idag var jeg i et kaffebesøk og tenkte at et lite kakestykke kunne ikke skade (vil jo ikke virke uhøflig..) men skulle aldri ha spist det hvis jeg visste hvordan jeg skulle reagere. Fikk hodepine, ble skjelven i kroppen, begynte å svette og følte meg i alminnelig dårlig form. Kommer aldri mer å spise sukkerholdige varer... Det er rett og slett ikke verdt det.

Så får vi nå se om dette resulterer i graviditet. Håper jo så inderlig det da.

Måtte bare fortelle om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...