Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #1 Del Skrevet 22. august 2011 Jeg befinner meg i en barnefordelingssak. Det er oppnevnt en sakkyndig av retten, og vi skal gjennom en full utredning. Det foreligger ingen mistanke om omsorgssvikt hos verken faren eller meg. Jeg blir anklaget for å prøve å stenge faren ute av guttens liv og ikke ville samarbeide. Dette er ikke sant. Eksmannen min behandlet meg veldig dårlig mens vi var gift, jeg opplevde det som psykisk mishandling. Han har vært veldig lite imøtekommende overfor meg etter bruddet, og jeg kan ikke se at grunenn til at samarbeidet har gått dårlig er at jeg har vært negativ. Han har blant annet bare lagt på dersom jeg har sagt noe han ikke har vært enig i. Han løftet ikke en finger for å hjelpe til mens gutten var baby (nattevåk etc) selv om han visste at jeg var utslitt, og har ikke tatt del i hverdagslivet hans siden vi flyttet - ringer ikke mellom samværene, har ikke vært på foreldremøter i barnehagen, kontaktet helsestasjonen, etc. I rettsmøtet, der midlertidig bosted for gutten skulel avgjøres, opplevde jeg sakkyndig som fullstendig overkjørende. Hun hadde aldri sett gutten, aldri observert samspill, men på bakgrunn av noen få timers observasjon i retten anbefalte hun midlertidig bosted hos faren, ikke at gutten skal flytte med meg. Jeg følte meg totalt overkjørt, og alt jeg sa ble vrengt på. Eksmannen min, som jeg har opplevd som en hustyrann, fremsto som en litt kuet og trist mann som er redd for å miste sønnen sin, og han ble trodd. Nå er jeg livredd for den sakkyndige utredningen. Det blir en annen sakkyndig enn i rettsmøtet, men jeg er livredd for at alt jeg blir sagt skal bli vridd på, og at eksmannen min skal klare å sjarmere og fremstå som den åpne og empatiske. Samtidig tenker jeg at jeg kommer til å bli mistenkt for å ville kaste dritt dersom jeg prøver å si noe om dette. Har noen noen råd til meg? Noen erfaringer å dele? Jeg er så redd for å miste gutten min, og for at datteren min skal bli fratatt broren sin. Og ikke minst, at han skal miste oss! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143500622-jeg-trenger-r%C3%A5d-om-hvordan-jeg-skal-forholde-meg-til-sakkyndig-i-barnefordelingssak/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #2 Del Skrevet 22. august 2011 skaff deg en jaaaevli god advokat!! mistet nettop 50 pros. til en moekkafar som banket meg opp foran ungen flere ganger. terroriserer meg og vil kn stikke kjepper i hjulene. an fremstilte sg ssom dn perfekte far som ikke fikk se ungen sin. de trodde han i rettsmøøte. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143500622-jeg-trenger-r%C3%A5d-om-hvordan-jeg-skal-forholde-meg-til-sakkyndig-i-barnefordelingssak/#findComment-143500634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #3 Del Skrevet 22. august 2011 Jeg bruker masse tid på å finne den beste advokaten. Har hatt møte med flere som har lang erfaring med barnerett. Men det virker som om sakkyndiges observasjoner betyr alt. og jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde meg. Er så redd for å bli sett på som en manipulator! HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143500622-jeg-trenger-r%C3%A5d-om-hvordan-jeg-skal-forholde-meg-til-sakkyndig-i-barnefordelingssak/#findComment-143500667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #4 Del Skrevet 22. august 2011 ikke snakk om faren m mindre du blir spurt. og svar kort og enkelt m et lite hint om at han var fæl. lek og snakk masse om ungnen... vis AT du ønsker d beste for un gen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143500622-jeg-trenger-r%C3%A5d-om-hvordan-jeg-skal-forholde-meg-til-sakkyndig-i-barnefordelingssak/#findComment-143500680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå