Gå til innhold

Om du får litt penger igave...

Anbefalte innlegg

F.eks til jul/bursdag, med beskjed om å kjøpe deg noe du har lyst på/trenger. Klarer du da å bruke det bare på deg selv, eller ender du ofte opp med å bruke en del på hus/mann/barn?

Jeg har en tendens til å ende opp med å bruke mye av det på hus/barn og får rett og slett litt dårlig samvittighet om jeg skal bruke flere tusen kroner på BARE meg selv.

Nå har jeg fått nesten 10000kr i gave og tenker at jeg GLEDER meg til å gå ut og shoppe masse klær, sko osv da jeg svært sjelden gjør dette. Men så vet jeg at jeg ikke klarer å gjøre det med god samvittighet og at jeg sannsynligvis vil bruke mye av pengene på praktiske ting vi trenger til huset ol :)

Hvordan er dere? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143500502-om-du-f%C3%A5r-litt-penger-igave/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går rett i ting til huset/barna... Får gang på gang streng beskjed om å bruke det på meg selv (svigermor gir meg altid en 1000-lapp til bursdag og jul), men det blir alltid til at jeg bruker det til barna. Samboeren min har samme problemet :P

Hehe, godt og høre det er flere :)

Mannen min blir kjempeglad hver gang jeg kjøper noe til meg selv og er veldig oppgitt over at jeg alltid ender opp med å handle til ungene... Men det er jo såå mye morsommere (og lettere) å handle til dem.

hi

Bruker det meste parten på hus og barn, men er det noe jeg trenger f.eks. vinterutstyr/regntøy, så kjøper jeg selvfølgelig til meg selv for å være ute sammen med de.

Hadde jeg fått kr. 10 000, så hadde jeg brukt litt på meg selv (hvis det er noe jeg har ønsket meg lenge),litt til barna også hadde resten gått til sparekonto.

Annonse

Når jeg får penger til meg selv, type jul og fødselsdag, så blir det så jeg bruker det på meg selv, kjøper da sårt tiltrengte klær. Ellers så prioriteres ungene, og jeg har ikke samvittighet til å handle til meg selv på fellesen fremfor ungene. Men sjelden jeg har mer en 1000-1500 kr å bruke til meg selv i slengen da.

500 fra mannen, 500 fra pappa og 500 fra mamma. Svigermor liker meg ikke lengre, så der får jeg ikke gratulerer med dagen en gang :)

Jeg fikk forskudd på arv av mine foreldre og selv om jeg drømte om å kjøpe meg mye nye klær ble det til at jeg betalte ut billånet i stede. Det var økonomisk og da fikk jeg så mye mer ut av pengene når jeg nå slipper å betale renter i 8 år. Så får jeg heller kjøpe litt klær innimellom for de pengene vi nå sparer hver mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...