Gå til innhold

Kutte dagsoving 15 mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita ei på snart 15 mnd som ikke er noe sovedyr. Men endelig har hun begynt å sove opptil to timer på dagen.. Har alltid vært en morgenfugl, men nå tar det bare helt av. Våker som regel mellom 5 og halv 6. Skal jeg vekke henne på dagen? Når på dagen sover deres små? når slutter søvn å avle søvn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer ikke med noen fasit her, men min gutt på 21 mnd sover fremdeles 1-2 timer på dagen. Mend ette går jeg ut i fra er veldig individuelt... Han sover da i 11-12 tiden, men det hender også etter en hard dag i bhg at jeg må gi han en liten power nap etter middag.

Man må vel bare prøve seg frem. De små er vel som oss, noen trenger masse søvn og andre klarer seg på mindre... Prøv å kutt ut dagsovingen noen dager å se hva som skjer. Det kan vel umulig skade... :)

Lykke til!

Skrevet

jenta mi på 15 mnd sover fortsatt 2 timer på dagtid.. fra 11.30 ca. Men hun er ett sovedyr, legger seg kl 17.15-17.30 og sover til 07-07.30. Største snuppa er også ett sovedyr. Hun er nå 4 år og sov på dagtid til hun var 3. Nå er hun i dyp søvn allerede kl 19. og sover til hun våkner av søstra.

Tror alle barn er forskjellig der, man må bare prøve seg fram.

Skrevet

Da jents vår var 16 mnd kuttet vi luren ned til 1 time fordi det gikk ut over nattesøvnen. Her er alle forskjellig ja, du må nok bare prøve deg frem og se :) Og det kan ta 1-2 uker før du ser endringer...

Skrevet

Snuppa her som blir 2 år i oktober sover fortsatt en liten dupp på dagtid. Men den bør ikke være for seint på dagen. Noen ganger dropper hun den, men da blir hun ganske sliten på ettermiddagen, SPESIELT hvis hun har vært i barnehagen.

Hun var ikke glad i å sove som spedbarn. HUn sover nesten mer nå:P så jeg er bare glad til.

Du skal bare la henne sove, så lenge hun ikke har problemer med å legge seg på kvelden :) Da kan man enten prøve å ha duppen tidligere på dagen, eller korte den ned.

Skrevet

Takk for svar alle sammen:) ser at overskriften min kan feiltolkes litt - det er ikke aktuelt å kutte dagensovingen HELT, bare kutte ned:) Nå legger vi tuppa kl. 11 og vekker henne etter 1,5 time om hun ikke våkner av seg selv. Hun legges kl. 19 og sovner på ca. 5 min. (har hun nesten alltid gjort).

Etter en uke har resultatet vært at hun sover til ca. 6, og det er MYE bedre enn 5 halv6 (tro det eller ei). Takk for gode råd:)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...