Påanigen :) Skrevet 22. august 2011 #1 Skrevet 22. august 2011 Jeg var på vekstestimering i dag, og lillemann ligger godt over normalen og er estimert til å nærme seg fem kilo ved termin. De ønsker ikke å planlegge keisersnitt eller igangsetting, noe som for meg er helt ok. Og jeg skal inn til flere estimeringer og glukosebelasninger før fødsel. Men likevel, jeg synes det virker skummelt å skulle gå over termin med denne kjempen, da jeg hadde en tøff fødsel med stor jente for bare 14 måneder siden. Andre som vil dele sine erfaringer med dette?
Baby.i.august Skrevet 22. august 2011 #2 Skrevet 22. august 2011 Jeg er tre dager på overtid nå, og har også fått beskjed om at det ser ut til å bli en stor baby. Har ikke fått noe mer oppfølging pga det, men tenkte å spørre (med stor baby som argument) om å få overtidskontroll på sykehuset på torsdag i stedenfor fredag, da jeg har hørt noe om at de helst ikke setter i gang fødsler på fredagene, og da gjerne venter til over helgen. Så får vi se om de synes det er en gyldig grunn eller ikke...
Påanigen :) Skrevet 22. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2011 Jordmor sa at de skulle begynne å strippe meg rett før termin dersom ingenting skjedde. Har de gjort det med deg? Hvor stor antar de at babyen er nå da? Skjønner at det er frustrerende å gå på overtid nå ja. Håper du kommer inn før.
Baby.i.august Skrevet 22. august 2011 #4 Skrevet 22. august 2011 Nei, de har ikke gjort noe sånn. Har bare gått til lege og ikke jordmor denne gangen, og virker ikke som om legen gjør sånt. De visste ikke nøyaktig hvor stor baby er, var visst ikke så lett å få bra bilder for hodet lå så langt nedi bekkenet, men i hvert fall over 4kg...så hadde vært fint om den ikke lå der så veldig mye lenger..!vet ikke hvor mye de vokser hver dag på slutten jeg?
siljesnupp med minisnupper Skrevet 23. august 2011 #5 Skrevet 23. august 2011 forrige svangerskap hadde babyen en vekstforskjell på +30% noe som tilsa at jeg skulle få en baby på rundt 5 kg. hadde ingen oppfølgingsplan. bare de vanlige kontrollene. gikk 4 dager over tia og fikk en baby på 4112gr. så du får trøste deg med at dem kan ta feil når det kommer til vekta på babyen:):)
Draumaren Skrevet 23. august 2011 #6 Skrevet 23. august 2011 Dette høres rart ut.. En kollega av meg hadde en tøff fødsel med førstemann som var ca 4,5 kg. Alt gikk fint, var en normal fødsel, men hun slet virkelig og gruet seg av den grunn til kommende fødsel. Pga redselen fikk hun ekstra oppfølging på sykehuset, vekstestimering og tilbud om å bli satt i gang på termin slik at ungen ikke skulle være mer enn 4kg ved fødsel. Hvis dere er bekymret for en fødsel av en stor unge, ikke bukk og nikk, men stå på krava.. Er tross alt dere selv og ungen som betyr noe i en fødselssammenheng, ikke hvorvidt en lege eller to mener at "dette bør dere klare". Min mening hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå