zassy☆ Skrevet 22. august 2011 #1 Skrevet 22. august 2011 Er det flere her inne som fødte omtrent på samme tid som meg? Kunne vært moro å følge hverandre Min lille tulle kom 5 uker for tidlig så er også spent på om hun kommer til å utvikle seg "normalt" likevel eller om hun kommer litt etter på enkelte ting. storkoser oss her hjemme vi, merker at det ikke blir mye nattesøvn så har ikke så mye energi enda, men håper dette tar seg opp etterhvert Prøver å gå en halvtimes tur hver dag iallefall. Er utrolig flott å være mamma!
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 22. august 2011 #2 Skrevet 22. august 2011 Gutten min er 18 dager, kom to dager før termin Kosa oss heime vi og, gutten min har et stort sovehjerte og sover gjerne 4-5 timer i strekk om natta. Så kan ikkje klage på lite nattesøvn eg akkurat, sjølv om eg våkner inn i mellom og må sjekke til han Når det kjeme til turgåing prøver vi å få gått litt kver dag vi og :-) Heilt enig i at det er utrulig flott å være mamma! Eg er så heldig at eg er mamma til to fantastiske guta!
zassy☆ Skrevet 22. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2011 Så flottt da er de jo ca like gamle Ettersom jenta mi er litt lita så fikk jeg beskjed om å mate henne hver tredje time, men hun har spist en del oftere enn det..men hun har en periode på natta hvor hun sover 4 timer i strekk, har liksom ikke orket å vekke henne ettersom hun spiser så godt ellers, men vet du om det er noen tidsgrense for når man bør amme (etter så og så mange timer) i forhold til melka? Vil helst ikke gjøre noe som går utover amminga. Skal til helsesøster i morgen da så tenkte å spørre der også Heldig du er som har en nattesover, hehe. Men skal ikke klage jeg, hun er så rolig og snill denne jenta, til og med naboen spurte i går om hun aldri gråt for de hadde enda ikke hørt henne siden vi kom hjem, hehe. Hvordan går det med storebroren da? Er han sjalu eller går det greit?
lille frø, mor til to Skrevet 22. august 2011 #4 Skrevet 22. august 2011 Hei. Vesla er en uke gammel i dag. Hun ble født 9 dager før termin grunnet lite vekst og fostervann. Hun var bare 2800g, så hun ser veldig liten ut. Regner med utviklingen ikke er så rask som storesøster sin, som gikk stødig allerede da hun ble 9 mnd gammel. Hun får bare følge sin egen utviklingskurve, men jeg tror nok hun kommer til å være litt sen på enkelte ting. Hun er en rolig jente som sover mye, så her har mor ganske mye overskudd. Var på trening i dag og det gikk helt fint.
Gjest <308+11<3 Skrevet 23. august 2011 #5 Skrevet 23. august 2011 hei jeg fikk ei jente for 10 dager siden hun kom akkurat på ultralyd termin og veide 3855g og var 52 cm lang, så det er i grunn ei ganske stor jente. koser oss også hjemme, og hun er så utrolig snill og sover mye. jeg er også så heldig at jeg er mamma til to herlige barn, en gutt og ei jente. det er helt fantastisk
zassy☆ Skrevet 23. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 23. august 2011 Hei begge to lille frø trener du allerede?? tenkte man "måtte" vente til etter 6 uker jeg, har låst medlemsskapet mitt på 3T fram til da jeg, men gåturer får jeg iallefall gjort Koselig at du også joiner tråden <308+11<3 , så fint å høre at flere storkoser seg hjemme Var på veiing i dag jeg og vesla har lagt på seg GODT :-D var 2500 gram nå, storfornøyd mor her! hehe. Men merket godt at alle de andres babyer var mye større, virket som kjempebabyer i forhold, men vet jo det er lille min som er liten Er dere flinke til å sove på dagen da? Jeg synes det er såå kjedelig å måtte bruke tid på å sove men MÅ jo så jeg ikke skal bli helt ødelagt..nå f.eks skal jeg prøve å sove en time før kjæresten kommer hjem slik at vi kan ta en tur til byen når han kommer, får jeg ikke sove nå må vi utsette det til en annen dag, hehe..er såå kjedelig...
lille frø, mor til to Skrevet 23. august 2011 #7 Skrevet 23. august 2011 Hei igjen. Jeg er godt i gang med treningen, selv om det bare er en uke siden fødsel. I dag kjørte jeg hard sykkeltrening. Det gikk kjempefint. Men jeg venter med løping og svømming til ting har satt seg skikkelig. Jeg har ei lita pia som sover mye, så jeg trenger ikke sove på dagtid.
mamma'n til tre flotte gutter Skrevet 25. august 2011 #8 Skrevet 25. august 2011 Hei Min lille gutt kom til verden 8 aug. ved hjelp av keisersnitt. I dag er han 17 dager. Vi har hatt en tøff tid hjemme med mye store smerter etter snittet, + at jeg har hvert uvell og kvalm i tillegg. Jeg fikk en blødning mens jeg lå på observasjon, og denne måtte jordmor trykke ut, noe som gjorde kjempevondt. Dagen etter måtte jeg ha blodoverføring. På sykehuset mener de at dette er grunnen til at jeg har så store smerter, tar fremdeles paracet hver 5 t. Men nå de to siste dagene merker jeg at ting går sakte fremover og det er deilig. Lillegutt har det veldig fint, han spiser og sover og er kjempesnill, noe som har hvert ekstra bra i denne vanskelige tiden. Satser på bedre dager fremover nå.
gledebarnet2 Skrevet 25. august 2011 #9 Skrevet 25. august 2011 Hei zassy Ser det er flere som har flyttet inn hit fra bim;) Nå er jenta vår 8 dager, er mamma for første gang, så det er mye jeg lurer på Alt er så nytt!!! Håper det går bra med deg og din lille:)
Gjest <308+11<3 Skrevet 25. august 2011 #10 Skrevet 25. august 2011 Så bra at noen klarer å sove på dagen:) hehe. alle sier at du burde sove når babyen sover, men det går aldri. burde sikkert gjort det, men har rett og slett ikke tid, og ikke får jeg det til heller. da må jeg være så trøtt at jeg ikke klarer å holde øynene oppe. Er så utrolig moro når man er på kontroll for å veie og det går riktig vei, da blir man veldig stolt Jenta mi hadde gått ned en del etter fødsel, men veide henne på fredag og da hadde hun gått masse opp igjen, så da ble mor glad Har slitt litt med brystbetennelse, men heldigvis kan jeg fortsatt amme. Veldig koselig med en sånn tråd forresten
zassy☆ Skrevet 26. august 2011 Forfatter #11 Skrevet 26. august 2011 mamman til tre flotte gutter, huff så mye du har gått gjennom da, håper smertene avtar for deg og at du får til å nyte tiden mer etterhvert, kjempefint at lille er så rolig da Hei gledesbarnet, så koselig å se deg her, gratulerer hvis jeg ikke har sagt det før går det bare bra med deg da? Her går det fint, føler meg så heldig som har fått verdens herligste snuppe! Hun begynner å si fra mer og mer da, hehe, men synes bare det er kos å se personligheten hennes, bli kjent med henne Men fortsatt ei rolig jente, gråter ikke uten grunn liksom. <308+11<3 ja greier og greier..hehe..prøøver å sove på dagen, men blir sjelden, ja alle sier at man måå sove når babyen gjør det, men jeg er for oppgiret på dagtid og har lyst å gjøre litt annet også, men kjenner jo at formen ikke blir helt på topp når det blir mye søvnmangel. Brystbetennelse høres ikke noe godt ut! Hva gjør du for å bli kvitt det da? huff, håper det går raskt over. Ja jeg også synes det er koselig med en liten skravletråd, høre hvordan det går med andre nybakte mødre I natt ga jeg etter og ga jenta smokk for første gang, hehe, jeg er jo ikke mot smokk egentlig, men synes det er så "fælt" å gi henne den Føler jeg bare prøver å "slippe unna" hehe. Og så fikk jeg super dårlig samvittighet da jeg våknet i natt og hun var helt våt av tiss!! gjennom pysjen. Uff, følte hun hadde prøvd å sagt fra tidligere men at jeg bare hadde gitt smokk når hun gryntet Vet jo at hun ikke har ligget våt såå lenge, men får dårlig samvittighet likevel, derfor jeg har et litt anstrengt forhold til smokkbruk, synes liksom kommunikasjonen mellom oss forsvinner litt da..eller at jeg blir dårligere på å se hva hun egentlig prøver å si. Bruker dere andre smokk? Kanskje litt tidlig til enkelte..snuppa mi har sånn suttebehov på natta så derfor jeg ga etter tilslutt, men prøver å holde det til nattbruk foreløpig iallefall. Tror jeg er den eneste som ikke vil at babyen skal bruke smokk, hehe, virker sånn på alle trådene rundt omkring Men jeg vil jo at hun skal ha det bra..ja da skal jeg slutte å skrive, ble langt dette!! Ha en fin dag
Gjest <308+11<3 Skrevet 26. august 2011 #12 Skrevet 26. august 2011 ja jeg også føler det er en del andre ting man heller kan gjøre på dagen enn å sove. hehe har hedligvis ei jente som sover bra på natta, bare våken en gang for mat. men storebror våkner mellom seks og sju og da et det morgen. nei brystbetennelse er IKKE godt, det unner jeg virkelig ingen å få. lå rett ut med feber og hadde vondt i hele kroppen. endte opp med å reise på legevakta og der fikk jeg pencilin. så dagen etter var jeg mye bedre må gå på det i en uke da, så lrysser fingrene for at det ikke kommer tilbake etter det. jeg gir smokk til snuppa selv jeg, kan ikke si at jeg syntes det er så galt så lenge jeg vet at ho er mett og alt er bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå