Gå til innhold

Hvordan er det å bo i Tønsberg ? Flytteplaner om ca 4 år

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen elsker Tønsberg og omegn som sommersted, og er et sted vi virkelig kunne tenke oss å flytte til...

Har spurt her før, men ingen svarer.

Derfor prøver jeg igjen.

Ser ut til at prisene der ikke er de verste heller.

Vil gjerne ha innspill og erfaringer om stedet :-)

Fortsetter under...

Okey, tenker jo på skoler og miljø generelt for barna.

Har "alle" som bor der båt f.eks? Vil jo gjerne ha det hvis vi får råd da..

Klima om vinteren (har aldri vært der på vinter) ?

Jeg føler meg litt "hjemme" i Tønsberg, vi ferierte på Tjøme hvert år når jeg var barn/ungdom :-)

Jeg vil vite alt som er mulig egentlig, om å bo der....

Hvor i Tønsberg er best, liker veldig godt den sandstranda, Ringshaug heter den vel.

HI

Håper du ser dette, når det er en stund siden innlegget ble lagt inn her.

Jeg kjenner ingen med båt ;) Så det er ikke sånn at "alle" har båt.

Tja, det er nok lettest å begynne med boligområdene. Sentrum vet jeg veldig lite om. Eller, Solvang i sentrum anses som Tønsbergs fine kant, noe jeg ikke forstår. Det er veldig stor/ mye gjennomfartstrafikk der for at man skal slippe å kjøre gjennom byen når man skal til utkantene.

Så har vi Tolvsrød, Husvik, Ringshaug. Fine bosteder og nok blant de dyreste. Nær strand og by. Jeg har bodd både på Tolvsrød og Ringshaug og det er/ var godt miljø og en ganske beskyttet oppvekst. Men akkurat slikt kan jo forandre seg bare fra årskull til årskull egentlig. Jeg har ikke hørt noe negativt om noen av skolene og det er veldig mange bhg der. Spesielt på Tolvsrød, der de fleste bhg på den siden av byen er sentralisert.

Så har vi Eik, der jeg også har bodd. Flere bhg her også, og nærme både barneskole, ungdomsskole og stor vgs. Ganske likt Tolvsrød er mitt inntrykk, bare uten nærheten til strand og med en god del færre butikker. Eik er bittelitt billigere.

Så har vi Sem. Sem har jeg sjelden hørt noe positivt om og aldri bodd der, så jeg baserer nok mine tanker om Sem på fordommer. Men det er faktisk slik at byen har gjort lite med Sem for å gjøre bydelen flatterende. Det er "slitne fortau" og et fengsel midt i det hele. Sem kretsfengsel. Nei, Sem er egentlig et veldig lite trivelig sted. Men enda litt billigere.

Til slutt har vi Nøtterøy der jeg er veldig lite kjent. Jeg har aldri likt Nøtterøy, mye pga at Kanalbrua er eneste overfart dit og at man må gjennom bomringen uansett hvor man skal.

Vil man bo på landet så er Revetal, Stokke og Andebu gode alternativ som er enda hakket billigere.

Vintrene er kalde syns jeg ;) De siste årene har det vært sinnsykt mye snø, men det er veldig variabelt.

Tja.. Utelivet er bra på sommeren hva jeg har hørt ;) Selv trekker jeg meg unna brygga når Oslofolket invaderer stedet.. Mange restauranter her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...