Mamma i lykkerus Skrevet 22. august 2011 #1 Skrevet 22. august 2011 Jeg har ikke født enda, men vi er nødt til å fly til Dublin i mars (har termin 1. oktober). Hvor tidlig mener dere at det er greit å fly med et så lite barn? Hva bør man tenke på? Får de vondt i ørene? Hva er evnt farene ved å fly så tidlig?
Bad habits har tre små Skrevet 22. august 2011 #2 Skrevet 22. august 2011 Å fly med små barn går helt fint, og det er ofte enklere jo mindre de er. Trykk i ørene kan oppstå, men det løses ved å amme når dere tar av/lander. Hvis man ikke ammer, så ha flaske eller smokk klar. husk å ta med pedd e.l. Det er ofte litt kjølig i kabinen. Bæresele/sjal er også veldig praktisk. Vognen må leveres inn en stund før avgang,og det er fint å ha noe å bære babyen i. I tillegg er slike bæreanordninger fine å sove i.
*NordNorge* Skrevet 22. august 2011 #3 Skrevet 22. august 2011 D går bare godt. Jeg fløy fra Lofoten til Bergen da jenta mi var 6 mnd, alene. ( Var dog innom Bodø og Oslo for flybytte) Jeg ammet ikke lengre da, men jenta mi fikk ikke noe problemer med ørene. Hadde med nesedråper i tilfelle. Ellers hadde jeg med vannflaske, et per, tre leker, frukt og litt sånne ting for underholdning. Men, fikk ikke bruk for d. Hun såv stort sett hele veien Husk å ta med et pledd ja, kan fort bli kaldt på flyene
Ane Elise Skrevet 22. august 2011 #4 Skrevet 22. august 2011 Jeg syns faktisk det er mye enklere å reise når nurket var 2 mnd enn 6 mnd gammel siden denne karen elsker å hoppe. Da nurket var ca 2mnd gammel reiste jeg alene med han til hjembyen min for å besøke familien min. Da sov han faktisk hele veien både til og fra Like heldig var jeg dessverre ikke på turen da han var litt over 6mnd. Heldigvis reiste jeg ilag med min kjære. Han ville nemlig bare hoppe hele turen, og det vart i over 6t inkl. mellomlandinger. Gjett om han sleit både min kjære og jeg ut?!! Før flyet lettet og landet ammet jeg han for å få bukt på ørevond. (om du ikker ammer da, og babyen din bruker smokk, så gjør det også nyttig for seg) Ellers hadde vi en sekk med oss hvor vi hadde pakket 1 skift, 4 pampers baby dry bleier, våtservietter, stellematte, pledd, 2 leker og yndlingsbamsen sin + banan, 2 brødskiver med hvitost og leverpostei, 1 boks med fruktmos og litt grøtpulver i en pose (blandet det i fruktmosen så holder han seg lenger mett under turen , baby skje. Vann i flaske kjøpte vi på flyplassen pga sikkerhetskontroll. Før vi dro hjemifra, hadde jeg foodet han opp med grøt så slipper man sulten og urolig baby. Under stundene hvor vi ikke satt på flyet, bæret jeg han i ergo bæreseller. Det er uunværlig, så har man hendene fri til å gjøre noe annet
lillenims Skrevet 23. august 2011 #5 Skrevet 23. august 2011 6 mnd baby er bare kos å fly med, så det går så fint Mulig dere må vente til etter fødselen med å bestille billetter, det vet jeg ikke. Det varierer veldig om babyer får ørevondt eller ikke, og det vet du dessverre bare om du prøver. En såpass kort tur som til Dublin vil jjeg si er helt uproblematisk så snart du selv synes du orker å reise Ang utstyr så ville jeg tatt med bleier og evt mat (om du ikke fullammer) til ca dobbelt så lang tur som dere forventer, med mindre dere er veldig kjent i Dublin og blir hentet på flyplassen. Dersom noe skjærer seg, feks snøstorm i Dublin, så kan det bli en lang tur med mye venting i den ene eller andre enden (eller på en tredje flyplass), og da er det veldig godt å ikke måtte løpe rundt og finne ut hvor de har bleier og mat ungen vil ha. (Her er det forskjell på om man reiser Trondheim-Oslo midt på dagen og på en tre-stopps-tur til Nord-Norge eller utlandet altså. Men regn aldri med at de har noe som helst til spebarn på flyplassen, unntatt evt vann på flaske. Det er en bonus om de har.)
Mamma i lykkerus Skrevet 23. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 23. august 2011 Tusen hjertelig takk for utrolig utfyllende og lærerike svar jenter! Da er det jo bare å pakke baggen og dra da! Takk igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå