Gå til innhold

En gutt i min sønns klasse (1.klasse) virker til å være veldig merkebevist....

Anbefalte innlegg

La merke til DCsko, Bula hettejakker, og DC t-skjorter, hmmmmmmm

Hva tenker jeg om dette da? Er det bare et tidsspørsmål før jeg får høre maset om dette her hjemme også? Hvordan har dere det?

(Dette er min føste skoleunge, så jeg er litt uerfaren....)

Fortsetter under...

He he kanskje de har vært i syden i sommer....i noen land skal du jo lete litt før du finner noe som ikke er DC, Bjørn Borg, Moods of norway osv.

Ellers så ville jeg nok ikke ha bekymret meg ennå, jeg vet at noen gutter i min sønns klasse hele tiden har vært opptatt av hva de har på seg, men det ser ikke ut til å ha påvirket han ennå og nå har han begynt i 4.klasse.

Nei, det trenger det absolutt ikke være, mine eldste går i ungdomsskolen og de bryr seg fortsatt fint lite om merkeklær. Eller dvs de kjøpe sine første merke-t-skjorter i sommer, altså som de kjøpte fordi de ville ha akkurat de. Kosta ikke mindre enn 400 kr. Men da var det gøy å kjøpe de til de, for de har aldri bedt om noe slikt før.

Ellers går de i klær fra cubus, hm, jack & jones, adidas, umbro, nike, tja...

De minste bryr seg katta i hva andre har på enda...

DC? Hvilket merke er det.

Selv har jeg barn som går mye i Hilfiger, Guess og Ralph Lauren. Skulle noen andre barn mase hjemme om disse klærne får det være opp til foreldrene om de skal gi etter eller om de skal lære barna at alle kan ikke få alt. De har garantert andre ting mine barn er misunnelig på. Slik er livet,

Ok =) Takk for svar! Har sett at spesielt denne ene gutten har på merketøy hver dag (Har gått på skole/SFO i en uke nå) men det behøver jo ikke bety at alle er sånn ;)

Vi får satse på at han er fornøyd med tøyet sitt ;)

hi

Annonse

Vi bor i et såkalt øvre middelklassestrøk. Selv ligger vi i lavere middelklasse, kanskje til og med enda lenger ned. Jeg la også merke til mange barn i merkeklær på skolen da sønnen begynte i første klasse. Men jeg kan ikke si jeg har merket noe til det egentlig. Bare at barna har merkeklær, that's it. Jeg vet ikke om barna selv er bevisste på at de har merkeklær engang, de går nå i 3.klasse.

Min jente, i andre klasse, har også mye merketøy. Hun aner jo ikke hvilket merke det er på tøyet:) Jeg er heller ikke nøye på merket, men sliter med å finne tøy som ser bra ut på disse kjedebutikkene. Finner jeg en noe bra på obs så kjøper jeg gladelig det, men det er lettere å finne det på capone kids:)

Vel i min førsteklassings klasse satt det idag en liten jente med høye hæler og kortkort burberry kjole. Vi stod en gjeng sammen og gjettet på hvam mammaen var, og jaggu hadde vi rett. Og det var ikke fordi mor og datter egentlig var like, men det var litt åpenbart hvem som ville ta på datteren høye hæler.

Ville ta på datteren høye hæler ?

Det er vel mest sannsynlig ikke mor som Tvinger på jenta de skoene!

Men hun ville sikkert pynte seg selv.og kanskje grein seg til å ha dem på !?

Syntes det er kvalmt av dere voksne å sitte sånn å dømme andre!!

Barna deres blir også slik fordi de ser og hører dere faktisk.

Annonse

hiver meg inn i diskusjonen..

Nei, jeg mener også at 6åringer ikke skal ha sko med (høye) hæler. Ryggen kan ta skade av det om barnet ofte bruker slike sko, og de fleste kjøper ikke sko for å bare brukes en gang. Derfor tilsier det meg at disse skoene kommer til å bli mer brukt..

Selv om vi liker å pynte jentene våre, så er det ikke alltid det søteste som er det mest praktiske

Ingen som snakker om _litt_ heler her. Det var snakk om HØYE heler, og det er direkte skadelig for barnet å bruke. Og hvem kjøper sko til et barn for at de skal brukes kun en gang??? Så ergo tenker jeg jo da at dette er noe barnet bruker tidvis, og det er ikke bra.

Hehe, du var åpenbart ikke tilstede. Her var det ingen tvil, fordommer eller ei.

Dessuten, hvis du lar seksåringen din grine seg til høye hæler er du ikke akkurat en mor med kontroll og meninger.

Jeg har en gutt i 5.klasse og øverst på hans ønskeliste står DC klær, og han skater ja ;)

Men det er ikke noe mas, han ser jo selv prisene på disse klærne så han ønsker seg det. Han fikk DC sko til bursdagen sin, og en DC t-skjorte av bestemor til skolestart, det er han superfornøyd med. Han har ingenting imot å gå i billigere tøy og velger seg gjerne et par t-skjorter på HM.

Har også en sønn på 7 år som skater og det smitter selvfølgelig over på han at DC er det kuleste av det kule. De ser jo også at det er tøy som blir brukt på diverse skate-videoer, det er det tøyet "heltene" på ungdomsskolen bruker osv.

Så du kan godt se 7-åringen min med DC-sko, han har også et par dyre t-skjorter, men det meste av klærne i skapet hans er fra billigkjedene og foreløbig er det ingen klager på det ;)

Ikke noe merkepress hverken hos 10-åringen eller 7-åringen, selv om de er bevisst disse merkene og ønsker seg det. Har allerede fått beskjed om at de ønsker seg hettejakke/genser fra DC til jul...

Håper ikke du som kom med innlegget om den høyhælte jenta overfører meningene dine til ditt barn. Stakkars denne jenta og foreldrene hennes som gjorde den tabben å ta på seg høye hæler på skolen. Dette kan tydeligvis få fatale følger, for det verste man kan gjøre i den norske skole er å skille seg ut og gjøre noe dumt/"uakseptabelt". Dette lukter potensiell mobbing.

Er du ikke riktig vel bevart?

Mobbing? Overføring av holdninger? Fatale følger?? (skjønner du hva ordet fatalt betyr?) Er du istand tilå trekke flere syke konklusjoner ut av ingenting? Jeg håper du ikke overfører din evne til hjernedøde synsinger opg tolkninger over på ungene dine. Det vil bli en byrde for dem.

Pappaen hennes hadde forøvrig ikke høye hæler :)

Du reagerer veldig på mitt innlegg av en eller annen grunn. Hvorfor ta sånn på vei? Føler du deg truffet? Du har visst behov for at jeg skal føle meg dum, vel du lyktes ikke.

Nå er du igang med virkelighetsfjerne konklusjoner igjen. Hehe..

Jeg tar ikke på vei for innlegget ditt, jeg moret meg over det. Ikke følte jeg meg truffet heller, for det var totalt skivebom. Jeg har intet behov for at du skal føle deg dum,hvordan du føler deg er igrunnen ikke noe jeg er opptatt av, annet enn at jeg generelt unner de aller fleste mennesker å ha det bra.

Jaha ja. Hjernedøde synsinger og overføringer til barna mine som ville være en byrde for dem? Ikke at dette er noe nytt på dette forum, men DU snakker om bortforklaringer? Hehe. Min tur til å le. End of diskusjon.

Du taklet ikke å få en latterlig kommentar om overføringer tilbake?

Du synser og mener grasalt mye om mine meninger og holdninger,. dessverre for deg er du ikke synsk og tar kun feil. Du fremstiller deg selv som ikke særlig smart i denne tråden. Og jeg har ikke bortforklart noe som helst. Jeg har sagt akkurat hva jeg mener. Du virker ikke helt på nett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...