Gå til innhold

Er det galskap å kjøpe en katt til flere tusen kroner?

Anbefalte innlegg

Det synes i allefall samboeren min. Jeg har så lyst på en rasekatt til 6000-7000 kroner, men han mener at det er galskap når man kan få katter gratis.. Litt galskap er det nok, men jeg har jo så lyst på akkurat denne rasen..

Fortsetter under...

En god form for galskap :-)

men når det er sagt, så gråter faktisk hjertet mitt hver dag over alle gratis kattunger som står utstilt på finn.no fordi de som eier kattemammaen (og pappaen) ikke har giddet å kastrere dem. Og som sannsynligvis blir avlivet når de ikke er søte lenger (eller blir villkatter)

Folk bruker langt mer penger på hund, men det er kanskje mer akseptabelt å bruke så mye penger på å kjøpe en hund?

6000-7000,- er mye penger, men jeg syns ikke det er galskap om det virkelig er det du vil. Så om det ikke går utover familieøkonomien så kjør på! :-)

Jeg betalte 3.500,- for min pus for 10 år siden. Angrer ikke, og har lyst på en annen rase når han her ikke lever lenger. Den rasen koster nok det du har antydet. Syns ikke det er galskap!

Folk betaler jo for hunder hele tiden, hvorfor ikke katter? Huskatter er vel og bra det altså (har hatt det også mange ganger), men en pus som er en egen rase har sitt gemytt og sine særegenheter som hører til akkurat den rasen.

Ikke gi deg;o)

Annonse

Nei, synes ikke det =) Har selv rasekatt. En siameser og en balineser. Men begge vi har er omplasserte, så vi betalte ikke mer enn 1000,- pr. Stk. Om du ikke bryr deg om utstilling eller avl, kan du få de billigere. Ta kontakt med oppdrettere.

Ja. Med tanke på at dyrevernsorganisasjonene sliter vettet av seg med å få omplassert kattunger så syntes jeg det høres ut som det glade vanvidd!

Hvorfor ikke gjøre en god gjerning og få en (tilnærmet) gratis pus i samme slengen? Kontakt dyrebeskyttelsen eller FOD gården (Oslo) i dag! Masse god karma i retur, det er jeg sikker på (vi har selv omplasseringshund og har aldri angret et sekund) :-)

Jeg kjøpte hellig Birma for 5 år siden og han er en herlig katt, men skulle jeg hatt en ny rasekatt ville jeg ha sett hele kullet og valgt en katt (han vi fikk var den siste hun hadde). For vår katt er veldig sky og redd for alt, koser kun med meg og ligger å sover eller er ute når barna er våkene.

Vi så at han var nervøs fra dag en. Den "vanlige" huskatten vår er så mye mer rolig og kosete.

Rase katter er ofte litt skvettene så det er greit å velge pus.

Jeg mener det er galskap å bruke tusenvis kroner på en katt. Fullstendig galskap.

Gi heller muligheten til en omplasseringskatt, det er rett og slett bare SÅ mange katter rundt om kring - hater at folk ikke kan ta vare på dyra de skaffer seg, på alle vis. Hvis f.eks. alle katteeiere hadde tatt ansvar, så hadde ikke antallet katter vært så innmari alt for høyt heller.

Helt enig! Når man "får" katt fra en av dyrevernorganisasjonene så er det vanlig å betale litt, og katten kommer da ferdig vaksinert, kastrert og microchippet - så slipper man å styre med det selv :)

Annonse

Jeg har en ragdoll og en kan ikke sammenligne den med en vanlig huskatt! Det er en grunn til navnet; de er herlig behagelig ha rundt seg og han koser heller, enn å klatre i gardiner;) Han er utekatt da(selvføgelig kastert) og går gjerne tur sammen med oss. Nå bor jeg ikke midt i byen, og gjør du det bør katten være innekatt. De er kjent for å ikke være redd biler blant annet og det er heller ikke sikkert de "gidder" forsvare seg når de blir angrepet av andre katter. Igjen, navnet på rasen sier mye om den;)

Jeg er egentlig hundemenneske, men har hatt katt før også. Huskatt skal jeg aldri ha igjen, men ragdoll blir jeg nok bestandig å ha:)

Jeg synes det er galskap å KREVE tusenlapper for katter.

Jeg har fantastisk lyst på en maine etterhvert, men ikke ennå. Må ha mye større leilighet, har to katter fra før (gratis) og en hund (300,-).

Og to barn :o)

Nei, det syns jeg er helt greit.

Det finnes mange kattunger og katter uten hjem, dette vil ikke si at du ikke kan kjøpe deg en rasekatt.

På samme måte er det helt akseptert å kjøpe rasehund, fremfor å ta inn omplasseringshund.

Jeg betalte 7000kf for min Ragdoll. Aldri angret meg!:D

Men jeg har også en vanlig huskatt og en omplasseringskatt fra dyrebeskyttelsen...

Skulle jeg valgt igjen, hadde jeg tatt alle kattenen fra dyrebeskyttelsen. Selv om jeg elsker de jeg har. Jeg var bare ikke opplyst nok ang. alle de kattene som ikke har et hjem dem gangen..

Jeg syns det er helt greit å kjøpe en rasekatt og betale for det. Men da burde det være en innekatt. Skal du ha en som går ut selv hadde jeg ikke investert mye penger, du vet aldri om den ikke løper foran neste bil, det skjer så fort.

Det er ikke dummere enn å kjøpe klær eller andre ting for mange tusen mer enn det du måtte betalt for noe som var like bra men uten merke. Har du 6-7000 å kaste bort kn du like godt bruke dem på en katt som på en steindyr veske for eksempel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...