blomsterpiken<3 spire i magen Skrevet 22. august 2011 #1 Skrevet 22. august 2011 Trenger noen råd angående ettåringen min etter en av tidenes verste natt. Han har i over tre timer grått, vi har fått han til å sovne men våknet igjen etter ca 5 min. Vi prøvde ny bleie, vann, mat og smertestillende. ingenting funket! Det eneste jeg kan tenke han har fått i seg som han ikke pleier å få er pepsi max, litt lapper og noe godteri. å det var ikke mye han fikk noen andre som har opplevd lignende eller vet hva som kan plage han?
desembergutt09 + ?? 31.1.12 Skrevet 22. august 2011 #2 Skrevet 22. august 2011 Hei, Høres ikke noe særlig ut! Noen reagerer ganske sterkt på enkelte tilsettingsstoffer (e-stoffer) men når min har gjort det har reaksjonen kommet umiddelbart og han slutter å spise det han reagerer på (blir rød i fjeset og meget irritabel) Det kan jo også være mareritt? Håper det står bedre til i dag i alle fall!
bIomstre Skrevet 22. august 2011 #3 Skrevet 22. august 2011 Coladrikker er ikke bra for så små barn. De inneholder koffein. Småbarns kapasitet til å skille ut koffein og dets nedbrytningsprodukter er lav, slik at barnet derfor kan oppnå effekter av koffein selv ved et lavt inntak. For voksne kan koffein øke innsovningstiden og forstyrrer søvnkvaliteten, - det er ingen grunn til å tro at dette ikke gjelder barn også. Vær også obs på at lettprodukter gjerne inneholder søtnigsstoffer som Acesulfam K, Sukralose, Cyklamat og Sakkrin. Disse bør ikke brukes til små barn under 3 år.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 29. august 2011 #4 Skrevet 29. august 2011 Og ikke glemme aspartam! Mange som reagerer på det, i tillegg til at det ikke skal gies til barn under 3 år som blomstre nevner over her... Snuppa mi får nattskrekk om hun spiser godteri, og hun er snart 2 år. Så vi styrer unna så godt vi kan. Eneste hun tåler er litt is av og til.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 29. august 2011 #5 Skrevet 29. august 2011 Jeg reagerer selv veldig på sukkerfrie produkter. Jeg får skikkelig mageknip. En gang ble jeg sengeliggende før jeg skulle på fest fordi jeg fikk sånn mageknip etter å ha spist sukkerfrie godt. Kjenner flere som får kraftig mageknip av sukkerfrie produkter, enten det er brus eller godteri. Så jeg tror det er bedre med ekte vare. Farlig er det nok ikke i moderate mengder, men vondt i magen kan man få.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå