Gå til innhold

10åringen sliter med å få venner...

Anbefalte innlegg

Tidligere bodde vi en plass der årskullet hans var meget turbulent. Fra han begynte i bhg var det noen som utpekte seg, men vi satset på at dette var noe som skulle gå over når ungene nådde skolealder. Det gjorde det ikke.

Det var ikke mer enn 16 elever i sønnen min sin klasse, men jeg har aldri vært borti verre klassemiljø. Her er det snakk om meget grovt språk, utestengelse, trusler (fra 1. klasse av...) mm. Skolen har selvf taushetsplikt, men de informerte om utvisning av elever, til slutt ble et slags ambulerende psyk team satt inn i klassen.

Vår gutt er av den rolige sorten, i motsetning til flertallet av de andre elevene. Han trivdes ikke og fikk problemer med å opprettholde relasjoner til jevnaldrende. Vi var i kontakt med skolen, både lærere og rektor for å hjelpe gutten vår. Ingenting hjalp. Til slutt valgte vi å flytte.

Gutten vår er ikke blitt mobbet, men han har vært et såkalt "usynlig barn" oppi dette kaoset. Nå har han gått hele 4. klasse på ny skole. Her er det "normale" forhold i klassen, men han sliter med å få seg venner. Han spør andre i klassen om å være med dem, men ofte passer det ikke. Han har invitert mange med seg hjem, men enten får vi tlf om at dette ikke passer, eller så blir det med den ene gangen. Han blir aldri invitert tilbake. Nå har han nettopp begynt i 5. klasse, og han er ensom.

Hva skal vi gjøre?? Hans nåværende skole er informert om hans tidligere klasse og hva han har gjennomgått der. De har nok gjort sitt beste for at han skal få seg venner, men han får det ikke til likevel... Bør jeg si noe på høstens foreldremøte, eller vil det virke mot sin hensikt? Vil vi "sykeliggjøre" gutten vår da? Skal vi fortsette å invitere, lage pizza, kaker og kos, uten at gutten vår blir invitert igjen?

Han går på speider sammen med andre i klassen sin, men er litt utenfor her også.

Jeg blir ganske fortvilet når gutten min trasker rundt på egen hånd og later som han har det bra, når han egentlig er veldig ensom og lei.

Noen som kan hjelpe??

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...