Gå til innhold

Jenta mi på 4,5 mnd vil ikke sove med mindre jeg står over senga hennes. Hva gjør jeg?:(

Anbefalte innlegg

Kan jo ikke holde på slik i all evighet. Nå ligger hun og skriker. Tier så fort jeg kommer over senga og hun ser meg, da tar det ikke mange minuttene før hun sovner. Nå går jeg inn hvert tiende minutt og kysser henne på panna; og går ut igjen. Men ser ikke ut til å fungere. Hva skal man gjøre?:( Litt fortvilet her nå.

Fortsetter under...

Da står du over senga hennes til hun sovner. Barn er skrudd sammen sånn at jo mer man prøver å gjøre dme uavhengig av seg, desto mer vil de kreve av deg. Nyt tiden, del seng og kose dere sammen. En stor del av det å være mamma er faktisk å gi avkall på seg selv og sine behov. Det er så altfor kort tid det er snakk om.

ja, jeg er jo for så vidt enig med deg. Var det jeg trodde helt til jeg fikk høre på babytreff hvordan de andre gjorde det. Er det ikke sånn at jo lenger man venter med å lære barnet å sovne alene jo vanskeligere blir det? Gjør ikke meg noe å sitte der inne, kan se på henne i evigheter jeg:) Vil bare ikke gjøre det vanskeligere i fremtiden når hun får eget rom og skal lære seg å sovne alene.

Har du ikke noen få minutter avse da?

Er fremdeles med barna mine til de sovner, og leste er seks :-)

Tar ikke lange tida, så er ikke noe stress. Eldste sover av og til aleine når vi ikke er to om legging, eller på eget ønske.

Forstår ikke hvorfor de på død og liv skal lære å sove alene, særlig ikke når de er så små. Er litt kos på kvelden, med varme hender og kinn og hvordan øynene lukkes, og pusten blir roligere.

Synest det er vel mye forlangt at små barn skal roe seg selv. Særlig når det ikke er noen grunn til det.

Ikke lag problem utav noe som ikke er et problem i for deg i utgangspunktet..

Om du ikke har noe imot å stå over henne så fortsetter du med de :)

Den dagen du synst det er problematisk gjør du noe med det:)

Jeg sitter fortsatt på rommet til datteren min på 1 til hun sovner, tenkte å ta "kampen" når hun forstår mer og jeg kan forklare henne hvorfor hun må sovne alene.

Det er jo bare hærli å se på når hun sovner uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...