Gå til innhold

Hvor mye mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på litt over 3 uker som ikke alltid er fornøyd med det han får! Nå om dagen har han fått 150 ml pr måltid. Han blir mett noen ganger og ander ganger ikke! Han spiser ca hver 3-4 time! Hva gjør dere? Noen ganger vil han gjerne ha 200 ml før han blir fornøyd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som får mme skal selvregulere på lik linje med de som ammes. Så la han få så mye han vil, så ofte han vil. Mat hver 3-4 time høres veldig normalt ut. Hvis det står en tabell på den mme du bruker over hvor mye babyen skal ha, så husk at denne bare er veiledene, noen drikker mindre og andre drikker mer.

Det kan være lettere å overspise når man får flaske istedenfor pupp. Flasketutten stimilereer vissnok sugerefleksen mer. Så prøv gjerne å ta noen gode rapepauser slik at babyen også rekker å kjenne etter at han er mett. Ved amming blir det jo ofte en naturlig pause når man må bytte fra det ene brystet til det andre. Som oftes gulper de overskuddsmelken opp igjen, så det er ikke farlig om det blir litt overspising, men slitsomt...

Skrevet

Min gutt er nå 8 uker og en ganske stor utgave. :)

Han får 120 ml til de fleste måltidene, men av og til 150-180.

Han er ofte skikkelig misfornøyd med en gang flasken er tom, men når han har rapet og roet seg litt, så går det som regel over.

Jeg synes ikke man skal la de overspise, for magesekken utvides litt og litt og til slutt får man en monsterbaby, som spiser oss ut av huset! ;)

200 ml hørtes MYE ut for en 3 uker gammel baby, men kanskje er h*n veldig stor, slik som min?

Skrevet

Min jente er strax 9 uker. Hun får mellom 165-200 ml mme. 200 ml på morgen og siste flaske på kvelden.

Skrevet

Gutten vår er 4 uker og spiser stort sett mellom 80-120 ml mme hver 3-4 time. Av og til hver 2-3 time. Har hendt at han også spiser 20-30 ml en halvtimes tid etter et realt måltid..han er veeldig glad i en liten attpåtår :-P 200 ml hørtes mye ut siden han enda er så liten, men jeg syns babyene skal få spise seg mett! alle er forskjellige! kanskje det hjelper med noen ekstra rape-pauser som noen nevnte tidligere i tråden :-)

Skrevet

Han er 24 dager, men er født 12 dager på overtid! Veier 5 kg og er 60 cm lang, ¨så han er en stor kar! Skal på¨helsestasjonen på torsdag, så får høre litt da! Han gulper heller aldri!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...