Gå til innhold

Hva koster avlivning av pus, og hva gjør de med henne etterpå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det vil vel variere fra veterinær til veterinær.. Jeg jobbet på dyreklinikk for 3 år siden, og da kostet det ca 600 kr å avlive en katt. Det inkluderte felleskremering. En kunne også velge separat kremering, og evt få en urne tilbake.

Men fikk en historie fra min mor nylig, om en som hadde avlivet hunden sin hos veterinær på et lite tettsted. Veterinæren hadde hevdet at hunden ble sendt til kremering etterpå, men en god stund senere ble hundeliket funnet i sjøen i nærheten, så avlivede dyr ble tydeligvis bare dumpet i naturen! :(

Hvorfor skal du avlive katten din? Spør bare siden jeg vet av erfaring hvor mange mennesker som bare skaffer seg katter, og går lei kort tid etterpå og får dem avlivet. Triste skjebner, håper ikke det er tilfellet her...

Nei det er ikke det...katten min er 15 år og døv..hun klarer ikke vaske seg lenger, så hun er full av klumper i pelsen, hun spiser og spiser men det kommer rett ut igjen. Utflod som er grønnaktig som tyder på livmorbetennlse..hun bør el få slippe stakkar, men det er vanskelig...barna og jeg er kjempelei oss:(((

Da har jeg masse medfølelse med deg og barna... :'(

Det er en vanskelig avgjørelse å ta, men du skal tenke på at det er et privilegium dyrene har, at de kan få slippe fra når de har det vondt, i stedet for å påtvinges livsforlengende behandling, slik vi mennesker ofte gjør i livets sluttfase.

Du får snakke med din lokale veterinær om hvordan de gjør det etter avlivningen. Nå er vi jo fortsatt i en årstid hvor det lar seg gjøre å begrave henne selv, dersom dere ønsker å gjøre det..

Lykke til med det vanskelige valget. Trøsteklem :)

Huff. Stakkars pus. Hun bør få slippe nå ja. :) Det er vondt, men det høres ut som om hun har hatt et langt og godt liv. 15 år er tross alt en ganske brukbar alder for en kattefrøken. Katten min er 13 og et halvt år og lever i beste velgående, men jeg er forberedt på at det kommer til å gå fort når hun først begynner å skrante. Foreløpig lever hun en slapp pensjonisttilværelse.

Trøsteklem til deg og barna.

Få veterinær hjem til deg, så blir det mindre stressende for pusemor.

Dere kan få beholde henne og begrave henne selv, noe som er fint for familien å gjøre. Litt koster det, men det burde det være verdt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...