Regina Phalange Skrevet 21. august 2011 #1 Skrevet 21. august 2011 Sikkert dumt spørsmål, jeg skjønner at man synger, men hvordan foregår det? Jeg vil nødig skremme min egen og andres bebiser med sangstemmen min!
Bad habits har tre små Skrevet 21. august 2011 #2 Skrevet 21. august 2011 Man synger kjente barnesanger, og bruker mye bevegelse. Tar på babyen, løfter det opp etc. Man synger med den stemmen man har:-)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 21. august 2011 #3 Skrevet 21. august 2011 Man sitter i en ring med babyen foran seg, så er det en som leder sangen. Ofte synges de kjente sangene, og som regel synges sangene flere ganger så man skal lære seg dem. Noen sanger er det bevegelser til, man skal f.eks. bære med seg babyen, løfte babyen eller kose med den. Ingen tenker på sangstemmen din, det er et hyggelig treff som ofte avsluttes med en kopp kaffe og skravling!
Skaubinna Skrevet 22. august 2011 #5 Skrevet 22. august 2011 Er ikke akkurat noen operasangerinne jeg heller, men skal på første babysang i morgen faktisk....og gjør det først og fremst for datteren min sin skyld. Tenkte ikke ta noen solonummer der:;-) og tror hun vil like det og jeg kan lære meg flere barnesanger og rim. I tillegg er det sosialt både for meg og ungen. Her hvor jeg bor, holdes babysang på Menighetssenteret. Helsestasjonen har helt sikkert peiling på hvor det holdes i nærområdet der man bor :-)
Regina Phalange Skrevet 22. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 22. august 2011 Takk for svar jenter! Det hørtes jo veldig hyggelig ut :-) Jeg er totalt tonedøv, men Knerten elsker å bli sunget til, så da får vel mamma trå til litt :-) Blir bra å lære noen andre sanger enn Bæ bæ lille lam også!
magpie Skrevet 23. august 2011 #8 Skrevet 23. august 2011 Jeg har grupper med "musikk fra livets begynnelse" og kan forsikre deg at sangstemmen din er den nydeligste i verden for din baby om du er "tonedøv" eller aldri har sunget før har det ingenting å si til din baby og ingen andre bryr seg om det uansett Det er lagt opp til at ingen trenger å ha "solonummer" (med mindre man ønsker det da og fokuset er helt og holdent i det å synge til og ha samspill med babyen. Veldig koseli er det på babysang! Det anbefales på det varmeste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå