spiredrøm Skrevet 21. august 2011 #1 Skrevet 21. august 2011 Hei Nå nærmer det seg 15 sept og konsultasjon i Haugesund.. Det er mange følelser og tanker om dagen.. Jeg har alltid vært en tung person og gjennomgikk fedmekirurgi for noen år siden. Jeg gikk ned en del men er fortsatt rund i kantene, og siste halve året har jeg gått opp en del. Jeg veier nå mer (ca 7-8kg )enn det som sto på "søknaden" fra min gynekolog :S Jeg er liten av vekst og havner dermed i kategorien fedme ift BMI.. Er det stor sjanse for at jeg bare blir sendt hjem fra Haugesund med beskjed om å slanke meg? Prøver febrilsk å gå ned noen kg før vi skal inn, og muligens kan jeg klare å komme meg rett innen kategorien overvekt... Men jeg merker jeg stresser noe enormt med dette.. Vi har og lest en del om selve opplegget vi skal gjennom, med bivirkninger, sprøyter osv. Og mannen ble nok mest skeptisk.. Men dette er jo noe vi ønsker over alt, så det går vel det og, selv om det kanskje blir en tøff runde, både fysisk og psykisk. En annen ting som bekymrer meg er at jeg har veldig svingende syklus.. Noen som har noen erfaring med det? Hvordan blir prosedyrene da, hvis man egentlig ikke vet når man har eggløsning? Ønsker alle lykke til! Kommer nok til å følge litt med her inne fremover nå
Happy87 Skrevet 21. august 2011 #2 Skrevet 21. august 2011 Dette var nesten som om jeg skulle skrevet det selv.. Vi har fått time i Porsgrunn 29.sept (kunne hatt time imorgen, men mistet muligheten fordi jeg ikke tok tlf når de ringte) Jeg ringte tidligere og spurte om de hadde en bmi-grense og det hadde de.. Jeg har i de siste årene lagt på meg en del, men var flink og gikk ned 7kg før sommeren og var egentlig godt innenfor denne grensa da, men har dessverre lagt på meg en del i løpet av sommeren og ligger nå å vipper på grensa.. Jeg er akkurat i kategorien fedme, noe som jeg synes er veldig feil med tanke på hvordan jeg ser ut.. Ja jeg har noen ekstra kilo her og der, men ikke så mye at jeg synes det kvalifiseres til å komme inn i kategorien fedme. Siden jeg vipper så på den bmi-grensa begynner jeg også og stresse veldig.. Meldte meg inn i Elixia på onsdag og har begynt å være veldig bevisst på matvanene mine.. Jeg SKAL IKKE måtte vente fordi jeg veier for mye.. Vi har snakket mye sammen om det med hormoner og sprøyter og sånn og er veldig klare for å klare dette sammen.. Jeg har gått noen runder på pergo og fikk en forsmak på hormonene da.. Er også veldig bevisst på når hormontrollet slår ut på meg selv og klarer som regel å si ifra:) Når det gjelder svingende sykluser så har de nok ett opplegg for det.. Sprøytene og eventuelt spray skal er jo for å kontrollere når du får el og sånn.. Så håper ikke det har noe å si hvordan syklusen er før.. Jeg har ikke syklus i det hele tatt.. Har hatt el og tr en eneste gang på et år.. Pergo hadde ingen effekt dessverre:( Ønsker deg lykke til og håper vi begge blir gravide så raskt som mulig.. Du må gjerne fortelle meg hvordan det gikk etter at du har vært der..
spiredrøm Skrevet 31. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2011 Hei Happy 87! Tusen takk for kjempe koselig svar Jeg kjenner meg veldig igjen i alt det du skriver. Jeg har også prøvd pergotime, uten hell.. Hadde ikke syklus på mange år, men begynte å få regelmessig blødning etter stor vektnedgang. Til tross for det så har det ikke vært så positivt ift el.. Har sett ut til at jeg har hatt el en gang det siste året, det så sånn ut på ultralyd hos gynokologen. Så ut til å se greit ut med den ene eggstokken, så vi har jo hatt et håp om at den ville gjøre jobben men.. Er veldig spent på hva de sier i Haugesund! Det blir godt å få noen svar føler vi begge to.. Husker du hva grensa var ift bmi? Jeg ville kanskje tippe 30 eller noe sånn.. Forrige uke var jeg super motivert, trente 4 ganger og spiste bare sunt. Denne uka har ikke vært bra, med forkjølelse og sliten kropp blir det lite trening og jeg mister fokus på de sunne matvanene og. Uff of uff! Ønsker deg masse lykke til også! Og vil gjerne høre hvordan det går Så får vi prøve å motivere hverandre litt!
Glow2011 Skrevet 31. august 2011 #4 Skrevet 31. august 2011 I det offentlige er jeg ganske sikker på at BMI grensen er 32. Masse lykke til fra en som har vært gjennom akkurat det samme og nå er 16 uker på vei med tvillinger (produsert på Hausken :-) )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå