Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #1 Skrevet 21. august 2011 Min jente er 2 år og 7 mnd.. Imorgest var jeg på badet, og da jeg kom inn i stua fant jeg henne med isboksen som hun sto å spiste fra.. så sa jeg: NEIMEN, har du LOV å spise is da?? Så så hun på meg og sa; Ja, Æ må det lille venn Hehe.. Her om dagen skiftet jeg tskjorte på henne hvor hun pekte på brystkassa og sa " Her er pupp", også så hun nedi skjorta min og sa.. " ooooog så fine pupper du har mamma" Vokser opp så fort de små Har deres unger noen gullkorn?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 21. august 2011 #2 Skrevet 21. august 2011 Mange :-) Forleden satt jeg på do, og 2 åringen min står ved siden av. Vi avvente henne med bleie for litt siden, og i den anledning har vi vært entusiastiske overfor henne når hun har vært på do. Så jeg satt der, og plutselig begynner hun å klappe i hendene mens hun smiler og sier "Mamma, å så flink tisse do!" Jepp, 28 års trening finpusser virkelig på slike ferdigheter ;-) Har en 4 åring som kommer med gullkorn nesten hver dag. Mye av det han sier blir mest morsom fordi han er ganske veslevoksen av seg. For et par uker siden kom min mor hjem fra ferie i "syden", og vi nevnte bl.a. at hun sikkert var blitt brun og fin. Da mamma hadde vært på besøk og 4-åring tilbragt mange gledelige timer med sin mormor, ble avskjeden som følger: "...og så håper jeg at du er hvit og fin igjen neste gang vi sees!" Han er også veldig flink til å få meg til å føle meg som en skikkelig fæl mamma, uten å mene det selvsagt. F.eks med kommentaren (han er svært sosial av seg!): "Jeg vil ikke være med dere, jeg vil være med... med... alle andre!", og da han gikk bort til lillesøsteren sin og sa til henne: "Kom xx, så kan vi to kjede oss sammen!" Og så kan han være veldig søt selv om det ikke hjelper mye på samvittigheten, som i går i bilen da han sa: "Du mamma, selv om du av og til er sint på meg og kjefter, så er du fortsatt veldig fin!" *smelt* 6 åringen min hadde også en artig en i vår. Han kom hjem fra skolen en dag og fortalte at han nå visste hvordan jorden ble til. Jeg ventet spent, og samtalen ble omtrent slik: Jeg: Fortell da! Han: Jo, først var det bare vann og jord og fjell... Jeg: Ja...? Han: Og så kom alle plantene og blomstene og trærne og sånt. Og så kom alle fuglene og dyrene, men mamma, vet du hva som kom etter det??? Jeg: Jeg tror det, men få høre (og forventet jo å høre "menneskene") Han: Da mamma, da kom trollene!!! Jeg: Hæ... Trollene?!? Han: Ja, trollene! Jeg: Men, det finnes jo ikke troll.... Han: Men mamma da, det er klart de ikke finnes nå! (han sukker oppgitt) For etter trollene kom solen, og da ble jo alle trollene til stein! Holdt på å le meg ihjel, og måtte høre med læreren hva i alle dager du hadde drevet på med på skolen. Det viste seg at de hadde sett "det var en gang et menneske", og der hadde nok neandertalerne lignet litt vel mye på troll i min sønn sine øyne, hehe... Resten ble et sammensuruim av fantasi og eventyr vil jeg tro. Også 8 åringen kommer med noen gullkorn, men det var flere da han var yngre. Som 2,5 åring (som ikke likte brus) satt han og spiste middag med oss. Pappaen drakk PepsiMax, og guttungen og jeg drakk vann. Han ser på faren som drikker brus og sier: "stakkars pappa får ikke vann han, bare brus". Hehe... Ja, stakker pappa ;-P
Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 21. august 2011 #3 Skrevet 21. august 2011 Er så herlige disse små! Datteren min blir 2 år om et par uker, og foreløpig kommer det ikke så mange lange setninger. Men hun har fått med seg at mamma har baby i magen. Så ved middagsbordet forrige dagen pekte hun først på min mange og sa baby. Deretter pekte hun på sin mage og sa baby. Og til slutt pekte hun på pappaen sin mage og sa øl. Hehe, tror det var en kommentar jeg slang ut for litt siden om at "neida pappa har bare ølmage". Så nå må jeg begynne og tenke litt mer på hva jeg sier;)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2011 #4 Skrevet 22. august 2011 Her en dag da jeg smurte brødskive til sønnen min (2 år) og jeg setter tallerkenen foran han på bordet,så klapper han i hendene og sier "mamma flink smøre brødskive". Kan vel kanskje bunne i at jeg roser han veldig mye om dagn da han lærer seg nye ting og for til ting mer og mer.
Squirrel79 Skrevet 22. august 2011 #5 Skrevet 22. august 2011 Hehe, ja de sier mye morsomt disse småtassene. Min er 2,5 år nå, og her om dagen gikk samtalen: Han: mormor snill! Mormor snill! Mormor snill! Mormor snill! Pappan: Har mormor sagt at du skal si det? Han: Ja-a.... Det kommer utrolig mange andre gullkorn om dagen, men akkurat nå tror jeg noen har helt sirup i hjernen på meg. Får legge inn flere kommentarer om jeg kommer på de etter hvert. Morro å lese hva andres barn sier og.
PeppaPig Skrevet 23. august 2011 #6 Skrevet 23. august 2011 Hahaha Jenta mi har nettopp fylt 2. Vi var ute på restaurant her om dagen og når maten kom på bordet så sier Hun "it's hot mommy, careful. I'll blow" og så lener hun seg til maten min og blåser..hehe akkurat slik jeg gjør med hennes mat om den er litt for varm. Vi var ute og handlet her om dagen (kun meg og henne) når Hun plutselig peker på en fyr og sier "daddy. Look it's daddy" Han liknet uuutrolig mye på pappaen hennes skal sies. Men når jeg sier at nei, det er ikke pappa så ser Hun oppgitt på meg og sier "silly mommy". Regner med at det kommer masse gullkorn etterhvert som språket kommer mer og mer :-D
Anonym bruker Skrevet 23. august 2011 #7 Skrevet 23. august 2011 SØøtinger! Var på bussholdeplassen og venta på bussen med lillestump, og hun plukket opp måsefjær og viste til de andre som satt der På bussen når vi skulle betale så hun på sjåføren sååå veslevoksent og sa "Heeeeiheeeei". Hehe. Dessuten er hun blitt fæl å rette på meg. Hun sier noe og avslutter med " Og SÅÅNN skal det være" HI
Anonym bruker Skrevet 24. august 2011 #8 Skrevet 24. august 2011 Da lillegutt var 2 år og noen måneder hadde han noen minutter for seg selv på stua, og da jeg kom inn hadde han tatt noen gode håndfuller aske fra peisen og strødd utover store deler av gulvet. Jeg ble streng i stemmen og sa: - Men lillegutt, hva har du gjort? Hva skal vi gjøre nå?? Han ser betuttet ned på rotet sitt og man kan tydelig se på hele gutten at han skjønner at dette ikke var bra.. Så ser han opp på meg og sier - Kjeks? med et strålende smil Nå i sommer hadde vi besøk av hans farfar og morfar, som skulle hjelpe oss med å bygge terasse. Karene jobbet nitidig, men det tok tid å komme skikkelig i gang (man må jo måle og sånt først). Lillemann gikk litt ut og inn og observerte disse mennene som jobbet. Da de endelig hadde fått opp den første bjelken kom det, med stor innlevelse fra lillemann - No va dåkk flink!
Maysan81<3+gutta<3 Skrevet 30. august 2011 #9 Skrevet 30. august 2011 Jeg var ute og flydde med jr for en liten tid tilbake. (2.5 år) Da vi var alene, måtte han være med meg på toalettet da jeg måtte tisse. Når vi kom ut, skrek han av full hals "MAMMAAAAAAA HAR BÆÆÆSJAAAAAAAAAAAAA" Hele flyplassen (føltes det som) snudde seg, så på oss og lo. Jeg prøvde å vifte å si "Neeeidaa tullegutten", så sier jr " å nei....MAMMAAAA HAR TIIISSAAAAA" Jadda...hvor er det berømte hullet man kan hoppe i når man trenger det?
frk-fryd Skrevet 2. september 2011 #11 Skrevet 2. september 2011 Æ og tøtta på 2 år satt å så i familiealbum, når vi kom til hennes ene oldemor. "Kor e ho?" spør tøtta. Ho e død svare æ. da smile ho oppgitt til mæ, riste på hode og sir: "nææææææi, trur du virkeli det?" en anna dag står vi i gangen å skal til barnehagen. Æ spør om ho vil ha de røde støvlan idag og det vil ho. så sir ho "Enn du mamma, skal du ha kottelettan på idag?"
E, T & T og ei te Skrevet 6. september 2011 #12 Skrevet 6. september 2011 Gutten min var rundt 4 år når vi var på badet, han skulle bade og jeg skulle dusje. Han peker på tissen min og sier" mamma!! Tissen din er ØDELAGT!!" hahaha, jeg lo så jeg gråt!
Nurkfrid Skrevet 10. september 2011 #13 Skrevet 10. september 2011 Jeg har ikke verdens beste retningssans og det hender jeg svinger feil, må snu i en eller annen oppkjørsel eller lignende for å komme på rett vei. Da kommer det bestandig fra 2-åringen i baksetet: Ja! Mamma klarte selv!
Noah 08. Skrevet 11. september 2011 #14 Skrevet 11. september 2011 Her i huset har jeg blitt veldig flink til å ikke banne.. men noen "erstattninger" blir det.. slik som "svarte bananer" å min 3 åring refererer: "gammel banan mamma"?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2011 #15 Skrevet 24. september 2011 He he... De er søte disse små Det er kanskje et tegn på at mamma kanskje maser litt mye om påkledning, bleiskift og diverse annet da jeg her en dag ba han finne fram skoa sine før han skulle i barnehagen. Han ser litt oppgitt på meg og sukker oppgitt "Off da mamma" og tusler med tunge skritt ut i gangen.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2011 #17 Skrevet 3. oktober 2011 Minien min er 2,5 år og mine foreldre flyttet for 2 mnd siden til sør korea. For en stund siden sa hun til meg. "mamma! kan bestemor komme hjem fra IKEA snart?" Jeg prøvde å fortelle at de ikke er på IKEA men i Korea. Da så hun bare strengt på meg å sa: "Nei, de venter på tur.... på IKEA"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå