HeidiElisabeth Skrevet 21. august 2011 #1 Skrevet 21. august 2011 Hvordan finner dere ut om babyen ligger i seteleie? Når de kjenner etter om hodet er festet?
Cruella De Vil Skrevet 21. august 2011 #2 Skrevet 21. august 2011 Ja, det er jordmor som kjenner etter hodet i bekkenet når du er til kontroll. Noen kjenner det også selv, fordi de merker at babyen sparker nedover. Jeg har aldri klart å skjønne selv helt hvordan babyen ligger, men jm forteller meg det på kontroll
Baby.i.august Skrevet 21. august 2011 #3 Skrevet 21. august 2011 Hvis jordmor/ lege er i tvil, blir du sendt på ultralyd i ca uke 37 for å sjekke:)
HeidiElisabeth Skrevet 21. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 21. august 2011 Åååja Takk for svar. Hehe..jeg må jo spørre
Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 21. august 2011 #5 Skrevet 21. august 2011 I mitt forrige svangerskap lå barnet i en blanding mellom sete- og tverrleie. Og jordmor kjente det godt på kontrollene fra omkring uke 31. Så det skal være granske greit å "oppdage" det.
Snart2småtroll Skrevet 21. august 2011 #6 Skrevet 21. august 2011 I uke 37 sjekket legen min leiet, og da var hun litt usikker, men mistenkte seteleie. Så da ble jeg henvist til KK for ultralyd og de bekreftet at det var seteleie der. Fikk time etter noen dager bare. Lykke til videre med svangerskapet!
HeidiElisabeth Skrevet 22. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 22. august 2011 Ok Da har jeg ingen grunn til bekymring. Er andregangs fødende nå, og babyen la seg feil sist. Så ble hastekeisersnitt. Men det trenger ikke bety at det går like galt denne gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå