ØnskerOm2011 Skrevet 21. august 2011 #1 Skrevet 21. august 2011 Ustabile sykluser, og ingen graviditeter. Hvor lang tid skal det gå før man blir ordentlig undersøkt? Min "historie" er da den at jeg fikk en sønn i slutten av februar 2010 ( har 3 barn sammenlagt ). Ble gravid igjen mnd etter, men denne endte i SA. Etter fødsel, og denne SA har det bare vært kluss med syklusen. Det er mnd hvor jeg bare "spotter" i ett par dager, mnd hvor jeg "spotter" og har litt mer mensen om hverandre hele mnd igjennom, mnd hvor jeg har 2 mensen perioder med en ukes mellomrom, og det er også mnd jeg ikke har hatt blødninger i det hele tatt. Nå sist det var blødning var i Mai, og da hadde jeg 2 blødninger denne mnd. Altså ingen blødning siden mai, og jeg er ikke gravid. Jeg har vært hos legen, og fikk beskjed om at dette var normalt. Normalt?? Jeg tviler, og skjønner nada! Fikk tatt en celleprøve, men ikke fått noe svar på den, så da regner jeg med at den er som den skal. Legen mente jeg skulle fortsette med å holde "regnskap" over syklusene fremover, men mente allikevell at det ikke var stort å gjøre. Han påstod nemlig at videre undersøkelser ikke var vanlig før det var gått 2 år. Det bør også nevnes at jeg ALDRI noensinne har brukt noen form for prevensjon/hormonpreparat! Andre som har opplevd/hørt om lignende?
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 22. august 2011 #2 Skrevet 22. august 2011 Hadde jeg vært deg hadde jeg skiftet lege så fort som mulig. Dette er IKKE normalt! Du kan jo oppsøke privat gyn også, det går fortere enn legeskifte og deretter henvisning videre, men da må du regne med at det koster litt mer, da... Lykke til :-)
lillegull2 Skrevet 23. august 2011 #3 Skrevet 23. august 2011 Jeg har ikke hatt sa, men hadde blødninger to ganger i mnd. Med mens og ved eggløsning, den siste blødningen varte i 3 dager. Jeg fikk beskjed om at slik var det for noen i perioder uten at man fant noe forklaring på det. En av grunnene kunne være at slimhinnen i livmoren ikke klarer å holde seg like tykk og dermed blør ut litt. Det kan være pga lite progresteron. Jeg hadde det slik i 2-3 mnd i to forskjellige perioder. Så gikk det over. Nå er jeg gravid med tvillinger etter ivf. Fikk en jente naturlig i 04. Vet ikke om dette gjorde deg klokere?
ØnskerOm2011 Skrevet 23. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 23. august 2011 Takk for svar :-) Ja, jeg skjønner vel innerst inne at dette ikke er riktig. Er en smule spesiell denne legen, og det er også endel rykter som svirrer, men tenkte allikevell å gi han en sjanse. Har selv vært inne på tanken med å kontakte noen privat. Må vel bare undersøke litt rundt om i nærheten. Allmenntilstanden har jo egentlig vært ganske laber siden det hele startet også. Null energi, trøtt støtt, kvalme som kommer som kastet over meg da jeg legger meg for kvelden, svimmelhet, hodepine, hetetokter, osv.. Jeg er jo "bare" 27 år også, så.. Hmm.. Virkelig frustrerende dette altså :-(
ØnskerOm2011 Skrevet 23. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 23. august 2011 Takk for svar :-) Ja, jeg skjønner vel innerst inne at dette ikke er riktig. Er en smule spesiell denne legen, og det er også endel rykter som svirrer, men tenkte allikevell å gi han en sjanse. Har selv vært inne på tanken med å kontakte noen privat. Må vel bare undersøke litt rundt om i nærheten. Allmenntilstanden har jo egentlig vært ganske laber siden det hele startet også. Null energi, trøtt støtt, kvalme som kommer som kastet over meg da jeg legger meg for kvelden, svimmelhet, hodepine, hetetokter, osv.. Jeg er jo "bare" 27 år også, så.. Hmm.. Virkelig frustrerende dette altså :-(
ØnskerOm2011 Skrevet 23. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 23. august 2011 Tja.. Det kan jo være muligheter for at det har noe med dette og gjøre også. Men det må nok nærmere undersøkelser til som nevnt, og vil ikke legen ta dette på alvor, blir jeg nok nødt for å gjøre det selv :-( Her er jo da syklusene mine siden SA i Juli 2010: Mens 9-16 august Mens 16-18 september Spottet fra 9-16 oktober, og mens fra 16-29 oktober. Spottet litt den 8 november. Spottet 18-20 desember. Mens 6-17 januar 2011. Spottet fra 31 januar tom 11 februar. Ingen mens i mars. Mens 13-19 april. Mens 5-12 mai, og fra 24 mai - 5 juni. Etter dette har det ikke vært flere blødninger.. Var du nødt for å benytte deg av ivf pga lite progresteron? Beklager teit spørsmål, men jeg har ikke peiling da det kommer til dette. Har som sagt 3 barn fra før, og alle ble til på naturlig måte, og jeg har hatt lett for å bli gravid. Derfor er jo dette nokså frustrerende :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå