Gå til innhold

Erfaringer med Stokke Xplory

Anbefalte innlegg

Vi får barn i desember og har kjøpt en Simo Kombi til å trille turer ute med, men da denne er så stor og styre med ut og inn av bilen kunne jeg tenkt meg en stokke Xplory til shopping etc...

Synes Stokke Xplory er kjempefin, men den koster jo en del så vil være ganske sikker på at dette er en vogn som duger...

Noen med erfaringer??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143497211-erfaringer-med-stokke-xplory/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stokke xplory er helt fin til shoppingvogn.

Høy og fin. De kan sove i den til de er 1 år også.

Veldig lett å trille på,men ikke noe for snø nei,heller ikke noe å ha når det regner syntes jeg.

Men dyr , så se på finn.no.

Vi har 2 Stokke explory, en 2008 modell og en 2010 modell. Kjempe fonøyd! Veldig enig i at det ikke er en god vintervogn, men til alt annet har den vært super for vår del. Jenta vår på snart 3 sover fortsatt i den gamleste i barnehagen. Anbefaler den på det sterkeste, ville ikke byttet bort vogna mot noen annen:)

unnskyld mitt noe kritiske spørsmål, men har sett denne vogna og lurt på hvorfor i all verden noen legger penger i den.. er det noe annet sted enn på kjøpesenteret den er anvendelig? så ei som trillet den i sentrum på 17. mai, i brosteinsgate, så ut som hun hadde store problemer og det humpet og ristet verre. plasseringen av stellebagen gjør vel at den blir maksimalt møkkete og våt, både bag og sittedel ser liten ut, og jeg lurer litt på åssen den gjør seg på tur i skog og mark...

Annonse

Da kom Stokke Xplory i hus hos oss. Alt for tidlig, men var et så godt kjøp at jeg ikke klarte å la være.

I dag har jeg trillet rundt på den, prøvde de ulike kombinasjonene, og absolutt elsker at barnet kommer så høyt opp:)

Er det "hollywood" å ha en slik vogn?? Jeg liker den i hvertfall (Hollywood eller ikke Hollywood:p), men blir nok en annen vogn som vintervogn....

Bryr meg ikke om hva andres synes, det viktigste er at barnet ligger godt og at jeg er fornøyd!

Søstra mi HATER den. Kvita seg med den etter 6 mnd. Forttauskantar var eit helvete. Men at barnet ligger godt kan ein diskuter men måtte kvitte seg med liggedelen kjapt pga var ikkje plass til barnet med vinter utstyr.

Jeg synest den er stygg og ikkje får bruke liggedelen meir en noen få mnd. Da er vitsen borte. Veldi bra vippefunksjon er lik 0000. Da setter jeg stor stjerne til SIMO el EMMAJUNGA.

Tar sikkerheten fran for Hollywood vognen.

Med Hollywood mener jeg at når jeg spør om saklige spørsmål hvordan vogna er, vedrørende upraktisk plassering av stellebag, ubukelig på annet terreng enn nylagt asfalt og kjøpesentergulv (aldri sett noen med denne vogna på tur liksom) så får jeg til svar at folk velger å kjøpe den fordi den er KUL. da synes jeg folk er litt "hollywood" hvis man legger mange tusen lapper i ei vogn fordi den er "kul", om aldri så upraktisk. er ikke opp til meg å skulle påvirke andre, eller prate negativt for den delen, jeg spurte oppriktig HVORFOR VELGER NOEN DENNE VOGNA. ? så langt har det ikke kommet noe svar på tingene jeg konkret nevnte...

Hei. Jeg kjøpte også stokke xplory i 2008 da jeg ventet datteren min. Jeg er forsåvidt fornøyd med den som sommer / vår vogn og shoppingvogn. Men et lite heads up for de som tenker å skaffe seg denne: Den har minimal demping, er veldig hard og stiv siden den er "helplast". Bagen varer sjelden lenger enn 4 mnd, da må man over på sportsdelen da hakket nede med beina gjør at det blir knapt med plass til beina etter barna blir lenger enn 68 cm...og ungene må ligge litt unaturlig spredt med en fot på hver side av søylen. Jeg er derimot KJEMPEfornøyd med sportsdelen da denne kommer høyt opp, kan legges godt ned for soving. Vognen er jo også ganske så liten når den er sammenslått :-) Jeg har også vinterpose til sportsdelen, men erfarte at siden den er delt med en fot i hver sin side ble hun fortere kald enn når hun satt lunt og godt nedi andre vinterposer der beina var samlet. Alt er jo selvfølgelig smak og behag :-) Lykke til i vognjakten.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...