*Lissi* Skrevet 21. august 2011 #2 Skrevet 21. august 2011 Her går det forholdsvis greit. Har prøvd seg noen få ganger, og da skriker jeg til. Hun ligger bare å gliser da:-)
A_K Skrevet 21. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2011 He He:) ser for meg det ja. Får håpe tennene lar vente på seg:)
lillenims Skrevet 22. august 2011 #4 Skrevet 22. august 2011 Det varierer, men de fleste barn ammes fortsatt etter at tennene har kommet Det er ikke mulig å ha et korrekt sugetak og samtidig bite så begge kjevene møtes, eller generelt bite så lenge det bare er tenner nedi. Tunga ligger mellom brystknoppen og underleppa, så om barnet biter med nertennene er det noe feil med sugetaket. Om barnet biter (uansett antall tenner), så gå mot instinktet om å skyve det bort, og dra det heller tett inntil brystet og hold det der til det slipper for å puste. Du kjenner når det slipper. Så forteller du saklig at det ikke skal bite, og legger det til igjen. Om det gjentar seg så avslutt måltidet. Siden det ikke kan bite og die samtidig, gjelder det å følge godt med. Pass på at barnet dier, koble det fra om det ser ut til å begynne å tulle, ikke har like bra sugetak, begynner sutte bare på tuppen osv. Ta en pause, bytt side eller avslutt måltidet - barnet er sannsynligvis ferdig med å spise. Prøv å ikke hyle, mange babyer synes det er veeeeldig moro når mor lager den høye lyden... Jenta mi er 17 mnd og har bitt meg 2 ganger, tror jeg, begge da hun var rundt 6 mnd. Jeg dro henne inntil meg, og fortalte at det ikke ble mere pupp om hun bet. Usikker på hva som virket, men biting fortsatte hun ikke med iallfall. Se også http://ammehjelpen.no/artikkel/21/Biting
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 22. august 2011 #5 Skrevet 22. august 2011 Merker absolutt ingenting:) men hun har kun en tann nede..sugemerkene rundt og på brystvorten derimot når hun har bommet om natten, auch!! Veeeeldig morro på dagtid at mamma skriker au har jeg også erfart!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 22. august 2011 #6 Skrevet 22. august 2011 Ikke noe problem her heller! Jenta mi fikk sine 2 første tenner da hun var 3 mnd gammel, og nå har hun 8 store hoggtenner, men bite gjør hun så og si aldri:) Men, jeg har tannmerker på puppene, så de setter sine spor kan du si, selv om hun ikke biter;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå