Gå til innhold

Rosa eller turkis seng?

Anbefalte innlegg

Venter en jentebaby. Har bestemt meg for type seng, men er litt usikker på farge.

Husker da jeg selv var liten at rosa var tingen. Sengen er finere i turkis, men hva om hun ikke liker den(guttefarge)?

Er ikke snakk om babyrosa, men en ganske knæsj bringebærrosa.

Hva hadde dere valgt? (tenker ikke på om jeg muligens får gutt neste gang).

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143497120-rosa-eller-turkis-seng/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte lyse blått (babyblått) til min jentebaby, både seng og vogn. I utgangspunktet fordi fordi det er min favorittfarge.

Datteren min har aldri protestert på fargene, hun hadde lenge lys blå/mørk blå som sin favorittfarge.

Turkis/ blått er også en avslappende farge å hvile øynene sine på:-), så jeg hadde nok gått for den turkise sengen:-)

Hvit.

For det første vet du aldri 100% at det er en jente inni der, selv om utallige UL'er sier så. SÅ du bør i det minste vente til etter fødselen med å kjøpe knallrosa seng, om du går for det. For det andre er det ett fett for en baby hvilken farge sengen har. Går utfra at dette dreier seg om sprinkelseng. I god tid før barnet bryr seg om farger blir sengen byttet ut til større seng. Og da er det jo greit om den er så nøytral at du enten kan bruke den til nr 2, eller selge den. Tror ikke knallrosa seng er like salgbar som hvit. Velg heller knallfarger på gardiner, sengeteppe, gulvteppe, bilder osv.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...